خرمشهر فرمانداری ویژه شد/ سوم خرداد مراسم افتتاح

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با موافقت وزیر کشور، فرمانداری خرمشهر به فرمانداری ویژه ارتقا یافت و تا چند روز آینده این امر در هیئت دولت مصوب می شود.

عبدالله سامری اظهار کرد: امروز به همراه فرماندار و شهردار خرمشهر جلسه ای را در وزارت کشور با وزیر کشور برگزار کردیم و وی با ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

وی افزود: اکنون مشغول اقدامات اولیه راه اندازی فرمانداری ویژه خرمشهر هستیم که به همین دلیل نیز با فرماندار به ملاقات وزیرکشور رفتیم و وی نیز در همین خصوص دستورات لازم را صادر کرد و قرار شد تا ۱۰ روز آینده نیز این موضوع در هیئت دولت مطرح شود و با گرفتن رای هیئت دولت، می توانیم برای مراسم افتتاحییه برنامه ریزی کنیم.

سامری اظهار کرد: در همین راستا جا دارد از استاندار خوزستان نیز به دلیل همکاری صمیمانه ای که در این خصوص با ما داشتند کمال تشکر را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: پس از این که هیئت دولت رای خود را در این خصوص صادر کرد، افتتاحیه فرمانداری ویژه خرمشهر را به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز سوم خرداد ماه ۹۴ با حضور وزیر کشور برگزار خواهیم کرد.

نماینده مردم خرمشهر تاکید کرد: به نظر می رسد به دلیل جایگاه خاص خرمشهر در حوزه دفاع مقدس و محبوبیتی که این شهرستان به علت مرکز مقاومت مردمی ایران دارد، هیئت دولت بدون مخالفت با این طرح موافقت تا مقدمات ارتقای خرمشهر فراهم شود.

سامری با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در خرمشهر به منظور رفع برخی مشکلات شهری، تاکید کرد: وزیر کشور از این امر استقبال کرد و اعلام کرد شهرداری های سراسر کشور که توان خاصی دارند باید برای زدودن چهره محرومیت از شهر خرمشهر پیشقدم شوند و وزارت کشور از این قبیل موارد برای خدمت رسانی به مردم استقبال می کند.

به گزارش مهر، فرمانداری ویژه از نظر سلسله مراتب اداری فراتر از فرمانداری و پائین تر از استانداری قرار دارد. فرمانداری ویژه بخشی از اختیارات استانداری را دارد و تشکیلاتی است که از فرمانداری گسترده تر، توانمندتر و بزرگتر ولی از استانداری، کوچکتر و محدودتر است.

این مرکز در شهرستانهایی که سه شاخص از میان شاخصهای: جمعیت شهرستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر باشد، جمعیت مرکز شهرستان بیش از ۱۲۵ هزار نفر باشد، مسافت بین مرکز شهرستان و مرکز استان بیش از ۱۲۵ کیلومتر باشد، سابقه فرمانداری بیش از ۶۵  سال باشد، مساحت شهرستان بیش از پنج هزار کیلومتر باشد،  را داشته باشد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.