فاز نخست پارک مالیات خرمشهر دهه فجر تحویل داده می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  شهردار خرمشهر با بیان اینکه پیشرفت عمرانی پروژه پارک مالیات این شهر بالای ۶۰ درصد است از تحویل فار نخست آن تا دهه فجر خبر داد.

محمد حویزاوی پروژه پارک مالیات این شهر را یکی از پروژه‌های مهم در خرمشهر دانست و عنوان کرد: ایده اصلی این پروژه از نخستین پارک مالیات کشور که در اهواز راه‌اندازی شده است، گرفته شد.

وی افزود: پس از رایزنی‌های صورت گرفته با استان تصمیم گرفتیم از فضای بیش از ۱۷ هکتار موجود در خرمشهر به منظور ایجاد پارک مالیاتی با هدف سرویس‌دهی به ضلع شمالی شهر بهره گیریم.

شهردار خرمشهر ادامه داد: فاز نخست این پروژه که بیش از ۹ هکتار مساحت دارد تا دهه فجر تحویل مردم می‌شود.

حویزاوی، از پیشرفت عمرانی بالای ۶۰ درصد پروژه پارک ۱۷ هکتاری خبر داد و افزود: این پروژه از ۶۰ درصد پیشرفت عمرانی برخوردار بوده و اکثر کارهای مقدماتی آن انجام گرفته است.

وی به تشریح پروژه پارک مالیات خرمشهر پرداخت و گفت: پروژه پارک مالیات با مساحت حدود ۱۷ هکتار از صابون‌سازی آغاز و تا میدان بسیج ادامه دارد که فاز نخست آن تا پادگان دژ اجرایی خواهد شد.

شهردار خرمشهر در ادامه افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۷ تا ۴۵ میلیارد ریال است که امیدواریم تا خردادماه سال آینده به صورت کامل به اتمام برسد.

رئیس سامانه شهری خرمشهر، احیای منطقه را یکی از دستاوردهای راه‌اندازی پروژه پارک مالیات این شهر دانست و خاطرنشان کرد: این منطقه در گذشته متروکه و محل انباشت زباله و نخاله بود و با شکستگی‌های متعدد لوله‌های آب مواجه بودیم.

حویزاوی خاطر نشان کرد: این شکستگی لوله‌های آب عامل مختل کننده‌ای در روند پیش‌روی کار بود که این مشکل را به تنهایی رفع و آبفا در راستای رفع شکستگی لوله‌های آب هیچگونه همکاری نداشته است.

وی افزود: اما اینک و با رفع بسیاری از مشکلات از این قبیل پایه‌های روشنایی را نصب و در روزهای آتی روشنایی آن را تامین می‌کنیم.

شهردار خرمشهر تصریح کرد: پیاده‌روسازی و مبلمان شهری پارک مالیات خرمشهر (نصب آلاچیق‌ها، نصب نیمکت و باکس‌های زباله) در دست اقدام است.

وی نصب بنر شهدا در امتداد پارک مالیات را دیگر اقدام شهرداری خرمشهر در راستای اعمال ارزش‌ها در نمای شهری دانست و اذعان کرد: این طرح را از شهرهای بزرگ الگوبرداری کرده‌ایم و هدف از این اقدام زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.