مشکلات روستاهای ایذه بررسی شد

عصر جنوب: مسئولان شهرستان ایذه با حضور در جمع اهالی روستاهای شیوند و میراحمد غریبی‌ها از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند.

گروهی از مسئولان شهرستان از جانب فرمانداری، از صبح امروز به منظور بررسی مشکلات موجود در روستاهای شیوند و غریبی‌ها و دلجویی از خانواده دو دانش‌آموز جان باخته بر اثر سقوط از ارتفاع در چند روز اخیر و به‌خصوص قدردانی از خانواده یاسین کیانی، جوانی که بعد از مرگ با اهدای اعضای بدن خود، جان سه نفر دیگر را نجات داد، حاضر شدند.

جهانبخش قلاوند فرماندار ایذه از تجلیل ویژه در جلسه‌ای از این خانواده فداکار خبر داد.

در این دیدار، گروهی از مردم این روستاها به همراه دهیاران خود به‌صورت جداگانه مسائل و مشکلات موجود را که به نحوی درد همه مردم منطقه بود، در میان گذاشتند.

مشکلات نبود بارج و قایق تند‌رو در ساعات مختلف شبانه‌روز در کنار اسکله، از جمله مشکلاتی بود که مردم این مناطق همواره از آن یاد کرده و عدم وجود این وسایل نقلیه که تنها وسایل ارتباطی به شهر ایذه هستند، باعث ایجاد خطرات جبران‌ناپذیری برای بیماران اورژانسی دانستند.

نبود حتی یک جاده خاکی مناسب در این روستاها و نا‌مساعد بودن شرایط راه ارتباطی برای رسیدن به اسکله و عدم پیگیری شدن ساخت راه مواصلاتی به شهر ایذه با توجه به طولانی بودن مسیر آبی و همیشه در دسترس نبودن بارج مسافربری، از دیگر گلایه‌های این افراد بود.

مردم روستاهای شیوند و غریبی‌ها، از نبود حتی یک خانه بهداشت و بهیار برای ارائه حداقل خدمات از جمله پانسمان و تزریقات و عدم دسترسی به مکان نزدیک در راستای انجام این امور پیش پا افتاده سخن به‌عمل آوردند.

مشکلات شدید عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و قطعی‌های تلفن روستایی در این منطقه، از جمله مشکلاتی بوده که این مردم برای اطلاع‌رسانی به‌ویژه در شرایط اورژانسی، به‌عنوان یک مشکل اساسی دانستند و این مورد در همان زمان حضور مسئولان نیز قابل مشاهده و به یکی از دغدغه‌های آنها تبدیل شده بود.

در این بین، مشکلات مربوط به عدم رونق بخش گردشگری منطقه که به‌عنوان بهشت پنهان خوزستان یاد می‌شود مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد اهالی منطقه با همکاری و امضاء صورت جلسه‌ای توافق خود را در خصوص ورود سرمایه‌گذاران به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه به دهیاری و شورای روستای خود اعلام دارند.

با موافقت ۱۰۰ درصدی اهالی و درخواست همه مردم این منطقه در راستای همکاری با مسئولان امر مقرر شد درخواست‌ها جمع‌آوری و به فرمانداری شهرستان ایذه ارجاع داده شود تا تصمیم‌گیری‌های نهایی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری منطقه، صورت گیرد.

در این مورد یاد شده، انتظار می‌رود روستائیان با حداقل یک متر عقب‌نشینی و اهدای زمین برای ایجاد جاده مناسب روستایی، نهایت همکاری با مسئولان را داشته باشند و مطمئنا این همکاری دو طرفه و متقابل در همه امور توسعه و عمرانی، زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان در صنعت گردشگری و اشتغال در این مناطق خواهد شد.

این دیدار و سرکشی تا دقایقی پیش در این مناطق ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه شیوند و میراحمد غریبی‌ها، واقع در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه هستند که به دلیل وجود باغات فراوان، طبیعت خدادادی فوق‌العاده زیبا با قرار گرفتن در دامنه کوه منگشت، از مناطقی به حساب می‌آید که در گرمای طاقت‌فرسای روزهای تابستان خوزستان، با آب‌ها و چشمه‌های سرد و زلال از دل کوه، می‌تواند مقصد مناسبی برای مسافرت‌های چهار فصل تمام مردم خوزستان و کشور باشد.

با توجه به بخش گردشگری شهرستان، به‌ویژه: شیوند، غریبی‌ها، سادات حسینی و منطقه توریستی زراس، این مناطق را می‌توان به یکی از قطب‌های گردشگری ایران، با شهرت جهانی تبدیل کرد.

قرار گرفتن باغات گردو، انار، انجیر و… در کنار دریاچه سد و نیروگاه کارون۳، تصاویر فوق زیبا برای هر بیننده‌ای خلق خواهد کرد و این امر جز با خواسته مردم این مناطق و پیگیری توسط مسئولان شهرستان میسر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.