ارسال نامه اوباما به رهبری و واکنش های اسرائیل و کاخ سفید

عصر جنوب: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده است که رئیس جمهور آمریکا درباره مقابله با داعش بصورت مخفیانه به مقام معظم رهبری نامه نوشته است.

به گزارش عصر جنوب به نقل از الف، وال استریت ژورنال در این زمینه و با استناد به اشخاص مطلع نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه گذشته بصورت مخفیانه نامه‌ای برای رهبر معظم ایران نوشته و در آن به شرح و توصیف منافع مشترک ایران و آمریکا در زمینه مقابله با داعش در کشورهای سوریه و عراق پرداخته است.

واکنش‌صهیونیست‌هابه‌نامه‌ اوباما به‌ رهبر انقلاب
بلافاصله پس از مخابره نامه محرمانه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با داعش، رسانه‌های اسرائیلی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه المیادین، در پی مخابره ارسال نامه محرمانه از سوی باراک اوباما به آیت الله خامنه‌ای، شبکه ۱۰ اسرائیل خبر داد: ارسال این نامه بدون اطلاع دولت تل آویو بوده است. از سوی دیگر شبکه ۷ اسرائیل نیز، طی تحلیل کوتاهی در این مورد نوشت: این نامه نشان دهنده این است که در موضوع هسته ای توافق سیاهی بین ایران و آمریکا انجام شده است.

در ادامه این شبکه خبر داد، وزیر امور استراتژیک اسرائیل در پی مخابره نامه اوباما به رهبر انقلاب، به پاریس پایتخت فرانسه سفر خواهد کرد.

واکنش کاخ سفید به نامه اوباما به رهبر جمهوری اسلامی
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید، امروز در نشست خبری خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. مهمترین سوال خبرنگاران، در مورد نامه اوباما به رهبر عالی ایران بود.

ارنست در مورد خبر روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر نامه اوباما به رهبر عالی ایران ، آیت الله خامنه ای، گفت نمی تواند مکاتبات خصوصی را تایید کند؛ اما سیاست آمریکا نسبت به ایران بدون تغییر باقی می ماند.

آقای ارنست در مورد موضع کنگره در رابطه با توافق احتمالی ایران بر سر مسئله هسته ای، گفت ما آماده هستیم با کنگره در این خصوص مذاکره کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.