جزئیات افزایش قیمت بلیت هواپیما

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ۵۵ درصد هزینه یک ساعت پرواز در کشور ارزی است، گفت: شهریورماه فصل پرتقاضای سفر است و به همین دلیل نرخ بلیت هواپیما افزایش یافت، اما نرخ‌ها در مهرماه کاهش می‌یابد.

علی عابدزاده درباره قیمت‌های بلیت هواپیما، اظهار داشت: افزایش اخیر قیمت بلیت هواپیما به دلیل افزایش قیمت ارزی بود‌ که شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کردند.
وی ادامه داد: ‌هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، ۵۵ درصد هزینه یک ساعت پرواز یک هواپیما در کشور ما‌ ارزی است و طبیعی است که بدین ترتیب نرخ‌های بلیت هواپیما هم با نوسانات ارز افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر در فصل پرمسافرهستیم، عموماً در ماه سوم فصل تابستان، تقاضای سفر بالا است و به همین دلیل بلیت هواپیما هم با قیمت‌های بالا به فروش می‌رود در حالی که شرکت‌های هواپیمایی طیفی از نرخ‌ها را ارائه می‌دهند.
عابدزاده ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی (پس از اعمال برخی نرخ‌های سنگین از سوی آژانس‌ها)‌ تصمیم گرفتند خودشان نرخ‌ها را تعدیل کنند که در هفته اخیر نرخ‌های جدید اعلام شد.
وی با تأکید بر اینکه قیمت‌های بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعریف می‌شود، گفت: قطعاً در مهرماه که تقاضای سفر کاهش یابد قیمت بلیت هواپیما هم به شدت کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: تصمیم شرکت‌های هواپیمایی برای تعدیل قیمت‌‌های صندلی پرواز از نظر بازرگانی ایرلاین، تصمیم مناسبی بود.
بنابراین گزارش، در چند هفته اخیر برخی آژانس‌ها و چارتر کننده‌‌ها با توجیه افزایش قیمت ارز، قیمت‌های نجومی برای پروازهای داخلی ارائه دادند که بسیار سودجویانه بود و برای مسافران هوایی مشکل‌آفرین شد.
د‌ر این راستا در هفته اخیر شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نرخ‌های تعدیل‌ شده‌ای را به صورت موقت برای پروازهای داخلی تعیین کرده‌اند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.