تحقق ۱۴۶ هزار و ۱۵۴ فرصت شغلی در خوزستان در دولت یازدهم

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: در دولت یازدهم ۱۳۷ هزار و ۵۳۷ تعهد ایجاد اشتغال برای استان خوزستان در نظر گرفته شده بود که بالغ بر ۱۴۶ هزار و ۱۵۴ فرصت شغلی تحقق یافت.

سید نور محمدپور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آماری که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اعلام می کند تنها بخشی از میزان اشتغالی است که در استان ایجاد می شود واگر تمامی سازمان ها و شرکت ها آمار اشتغالی را که ایجاد کرده اند را به این اداره کل گزارش دهند آمار اشتغال ایجاد شده به مراتب بالاتر است.
وی گفت: آمار تعهد و تحقق اشتغالی که در حال حاضر در دست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است از ۲۰ دستگاه استان است و بسیاری از شرکت های دیگر همچون شرکت نفت، پتروشیمی و آب و برق آمار اشتغالی را که ایجاد کردند به این اداره کل اعلام نکرده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ادامه بیان کرد: بر اساس آماری که اعلام شده است در سال ۱۳۹۲ میزان تعهد اشتغال استان ۶۰ هزار و ۵۲ شغل بود که ۵۵ هزار و ۸۴۸ تعهد اشتغال محقق شد.
وی گفت:در سال ۱۳۹۳ میزان تعهد اشتغال استان ۳۷ هزار و ۴۹۴ بود که اشتغال ۳۹ هزار و ۸۴۳ شغل محقق شد و در سال ۱۳۹۴ نیز میزان تعهد اشتغال خوزستان ۲۰ هزار و ۷۵۴ بود که میزان تحقق اشتغال به ۲۶ هزار و ۴۸۴ رسید.
محمدپور افزود: در سال ۱۳۹۵ میزان تعهد اشتغال خوزستان ۱۹ هزار و ۱۲۷ شغل بوده است که ۲۳ هزار و ۹۷۹ شغل تحقق یافت.
وی افزود: از تمامی دستگاه ها و شرکت های استان خواسته شده است که آمار اشتغالی را که ایجاد می کنند اعلام کنند و استاندار خوزستان نیز مقرر کرده است امسال همه دستگاه ها آمار اشتغالی را که ایجاد کرده اند را اعلام کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ به سه هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که میزان پرداختی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است و در سال ۱۳۹۳ نیز به یک هزار و ۱۱ نفر متقاضی تسهیلات پرداخت شد که میزان پرداختی به این تعداد نیز ۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۴ به دو هزار و ۸۰۸ نفر متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که میزان پرداختی ۱۱۷ میلیارد ریال بوده است و در سال ۱۳۹۵ نیز به دو هزار و ۶۲۶ نفر تسهیلات پرداخت شد که میزان پرداختی ۱۱۴ میلیار ریال اعلام شده است.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درادامه بیان کرد: در چهار سال دولت تدبیر و امید به ۹ هزار و ۸۴۲ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که در مجموع میزان پرداختی ۴۲۷ میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال به خوبی کار شده است بیان کرد: آماری که در دولت یازدهم از ایجاد اشتغال عنوان شده است واقعی بوده است و باید کارهایی که در این زمینه انجام گرفته را ادامه داد.
وی افزود: در سرشماری سال ۱۳۹۰ میزان افراد بیکار در استان خوزستان و جویای کار ۳۳۰ هزار نفر اعلام شد که درصد بیکاری در استان را معادل ۲۵٫۷ اعلام شد ولی اکنون آمار بیکاری در این استان از این میزان بسیار کاهش یافته است و با اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن که سال قبل اعلام شد نرخ دقیق بیکاری در استان هم اعلام خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: با وجود محدودیت منابعی که وجود دارد تلاش شد که بیشترین و بهترین کار در ایجاد اشتغال انجام شود و کارهای زیادی در حال انجام است که آمار اشتغال در استان را به مراتب بالا خواهد برد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.