سفر به کربلا بدون ویزا امکان‌ ندارد/ زائران به شایعات توجه نکنند/ هشت کشته و زخمی در سانحه اتوبوس حامل زائران اربعین

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با تاکید بر الزامی بودن ویزا و گذرنامه برای خروج از مرزهای شلمچه و چذابه گفت: شهروندانی که در ایام اربعین قصد سفر به کشور عراق را دارند، به شایعات توجه نکرده و حتما با ویزا و گذرنامه به مرزها بیایند.

سرهنگ سیدرحمان موسوی گفت: تمهیدات ویژه‌ای به منظور چک و کنترل زائران در روند سفرهای اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه دیده شده است. مخصوصا برای بازگشت زائران و در آستانه آغاز موج بازگشت از کشور عراق، تدابیر امنیتی خاص و ویژه در این مرزها اندیشیده شده است.

وی افزود: کلیه امکانات انتقال زائران از سوی دستگاه‌های مرتبط در مرزهای خوزستان فراهم است و خودروها و اتوبوس‌ها در مرزها آماده جابه‌جایی زائران هستند. از خودروهای شخصی زائران نیز در پارکینگ‌ها به خوبی نگهداری می‌شود تا زائران در برگشت با خودروهای خود به استان‌هایشان بازگردند.

موسوی ادامه داد: هم‌چنین کلیه جاده‌های مواصلاتی منتهی به شلمچه و اهواز و هم‌چنین مسیرهای منتهی به خروجی‌های استان تحت کنترل پلیس راهور و پلیس راه استان خوزستان قرار دارند.

وی گفت: جاده‌های خوزستان به صورت هوایی و زمینی تحت کنترل کامل قرار دارند تا در بازگشت زائران، شاهد ترافیک در مسیرها نباشیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به لزوم به همراه داشتن ویزا و گذرنامه برای خروج از مرزها و ورود به کشور عراق، تصریح کرد: متاسفانه از سوی افراد غیرمعتبر شایعه شده که خروج از کشور بدون ویزا در ایام اربعین امکان‌پذیر است. قصد این شایعه این است که زائران را از نظر مالی متضرر کنند و به پشت مرزها بکشانند؛ این شایعه نتیجه‌ای جز اتلاف وقت زائران ندارد.

وی افزود: تاکید می‌کنیم که به هیچ عنوان در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه نه ویزا صادر می‌شود و نه گذرنامه. هم‌چنین بدون ویزا اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد.

موسوی تاکید کرد: اگر فردی به هر طریقی بدون ویزا یا گذرنامه از کشور خارج شده و به آن سوی مرز و به کشور همسایه وارد شود، در عراق حبسی طولانی در انتظار وی خواهد بود. کشور همسایه برابر قوانین خود، زائرانی که بدون ویزا یا گذرنامه به این کشور وارد می‌شوند را به حبس طولانی محکوم می‌کند.

وی گفت: تاکید می‌کنیم زائرانی که از دیگر استان‌های کشور برای سفر به عراق به مرزها مراجعه می‌کنند، ویزا و گذرنامه خود را از مبدا و در مراکز استان خود تهیه کرده باشند.

هشت کشته و زخمی در سانحه اتوبوس حامل زائران اربعین

اتوبوس زائران ایرانی در ۷۰ (هفتاد ) کیلومتری بصره عراق دچار حادثه شد.

یکی از اعضای سرکنسولگری ایران در بصره دقایقی پیش در شلمچه گفت: ساعت سه بامداد امروز یکدستگاه

اتوبوس حامل زائران ایرانی که به سمت بصره در حرکت بود در ۷۰ (هفتاد) کیلومتری استان بصره از جاده منحرف و واژگون شد.
آقای محمدی افزود: در این حادثه چهار زائر تبعه عراق جان خود را از دست دادند و چهار نفر از زائران ایرانی زخمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مصدومان حادثه برای مداوا به ایران منتقل شدند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.