خرمشهر میزبان همیشگی جام حذفی شد/ استاندار: ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بهترین جایی است که می توان پول ها را هزینه کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مهدی تاج، رییس سازمان لیگ برتر کشور گفت: استان خوزستان با سه تیم لیگ برتری، سه تیم در لیگ یک و ۸ تیم در در لیگ ۲ بیشترین سهم را در فوتبال حرفه ای کشور دارد و در لیگ برتر پس تهران و در مقام دوم کشور است. همچنین در تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و امید نیز جزو استثانات کشوری است بازیکنان زیادی از این استان در در این تیم ها باز می کنند .

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال هدف اصلی سفر خود به خوزستان را تعیین تکلیف در مورد لیگ حذفی فوتبال دانست و اعلام کرد: با توجه به این که لیگ برتر با نام آزادی سازی خرمشهر مزین شده است مقرر شد که در این مسابقات هر ساله یک سهمیه به فوتبال خرمشهر داده شود تا بدون مسابقه بتواند در لیگ حذفی شرکت کند. همچنین تصمیم گرفته ایم که بازی نهایی لیگ حذفی را همه ساله در خرمشهر برگزار کنیم. فینال لیگ حذفی جاری هم برهمین مبنا در خرمشهر و به احتمال زیاد در روز ۳۱ شهریور ۹۵ برگزار خواهد شد.وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با استانداری خوزستان انجام شده است مطمین هستیم این وعده عملی خواهد شد و ساخت  ورزشگاه خرمشهر در زمان مقرر شده  به اتمام خواهد رسید و با فراهم شدن امکانات شاید به این نتیجه برسیم که بازی سوپر لیگ را نیز در خرمشهر برگزار کنیم.تاج در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: اگر فولاد به عنوان کارخانه بازی سازی تعطیل شود فوتبال نیز از آن متاثر خواهد شد. سازمان لیگ مسوولیت مالکیت تیم ها، داوری و … بر بر عهده ندارد و اگر فولاد تیمش را در وسط راه رها کند تنها کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که پس از دو هفته غیبت تیم در بازی ها، آن را از گردونه رقابت های لیگ حذف کنیمهمچنین استاندار خوزستان نیز دراین باره گفت: همه سازمان ها در خوزستان  برای آماده سازی ورزشگاه خرمشهر کمک خواهند کرد و تجهیزات را در برای این اتفاق مهیا خواهند کرد. خوزستان استان ارزش ها است.استان ما در ایام اربعین یک میلیون زایر را در مدت ده روز به کربلا می فرستد و در نتیجه به آسانی می تواند میزبان ۳۰ هزار نفر تماشاگر فوتبال در خرمشهر باشد.

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال هوشمندانه گام هایی را د فوتبال بر می دارد و با  اصرار برثبات مدیریتی و جوانگرایی در تیم ملی سعی در تقویت فوتبال دارد اما باید گفت که بدون حمایت مالی برنامه ریزی بی نتیجه و روی زمین می ماند.

استاندار خوزستان گفت : هر واحد پولی که در حال هزینه کردن است باید بیشترین جمعیت و بیشترین اثربخشی را در همه زمینه ها داشته باشد و من بر این باورم که بهترین جایی که می توان پول ها را هزینه کرد در ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است. اکنون که در آستانه انتخابات مجلس و تدوین برنامه ششم هستیم بهترین روزهای مطالبه و پیگری این مساله است تا به بهترین نحو در مورد ورزش برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: جا دارد رسانه ها  قضیه ماشین های پلاک اروند را رها کنند و درباره ورزش به سیم آخر بزنند و با ایجاد یک فضای ورزشی سعی در تقویت این امر داشته باشند. این وظیفه رسانه هاست تا از کاندیداها بخواهند تا برنامه های خود را در امور ورزشی اعلام کنندو رویکردشان را نسبت به ورزش مشخص کنند.

عبدالحسن مقتدایی به سابقه درخشان خوزستان در ورزش و به خصوص فوتبال اشاره کرد و گفت: در گذشته همه سازمان ها و و دستگاه های موجود در خوزستان و آبادان دارای تیم بودند. نتیجه همت سازمان ها این بود که ده بازیکن از خوزستان پای ثابت تیم الف کشور بودند.  تیم های غیر دولتی نیز توسط سازمان ها به به راحتی و بدون چشم داشست حمایت مالی و تجهیزاتی می شدند. کمک کردن به تیم ها افتخار شرکت و بانک ها بود و جالب اینجا  است که این تیم ها نیز در مسابقات موفق عمل می کردند.

وی گفت: دستگاه عمومی معمولا بچه حاجی هستند. فولاد و مخابرات از شرکت های پردرآمدی هستند که می توانند به فوتبال کمک کنند. برای مثال من خودم روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان هزینه موبایلم هست که به حساب شرکت مخابرات می رود.

استاندار خوزستان گفت: آیا جایگاه تیم نفت در استان های نفت خیز از قبیل خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد است یا در تهران؟ آیا جایگاه نفت  در تهران و با ۴۰۰ تماشاچی است یا در آبادان و مسجد سلیمان و با بیش از ده هراز تماشاگر؟ سهم ما از نفت بنادر و زرخیزی بماند؛ سهم خوزستان از ورزش خیزی کجاست؟

او ادامه داد: متاسفانه پس از انقلاب برخورد ما با ورزش سازمان یافته نبوده است. وقتی  در جامعه ورزشی بین الملل جایگاهی نداشته باشیم در رتبه های پایین شخصیتی بین المللی قرار می گیریم .در حالی که وقتی پرچم کشور ما در میادین ورزشی بالا می رود به غرور و ملی و شخصیت کشور نیز افزوده می شود. همچنین با حمایت از ورزش ما می توانیم دغدغه خانواده ها را کم کنیم و زندان ها را از زندانی خالی کنیم.

مقتدایی افزود: ما مسوولیت این همه جوان به عهده  گرفته ایم  اما به اقتصاد آن فکر نکرده ایم. در بحران های مالی سازمان ها، اولین بخشی که بودجه آن قطع می شود بخش ورزشی است. این درست مانند کسی است که در حال غرق شدن است و بی توجه به زندگی دیگران برای نجات خود ، از دوش آنان بالا می رود.

گفتنی است در این جلسه خطاب استاندار در جمع خبرنگاران اکثرا به خبرگزاری های رسمی دولتی و صداوسیما بود و تنها آنها را برای پیگیری مسایل و جریان سازی به رسمیت می شناخت و و این در حالی که اکثر خبرنگاران حاضر در این نشست از مطبوعات محلی و پایگاه های خبری بودند که دارای مجوز قانونی فعالیت هستند و سال ها است در عرصه فرهنگ و خبر رسانی استان در حال فعالیت هستند. – خوزنیوز/*

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.