استاندار خوزستان: رفت و آمد هیئت های خارجی تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: قطعا رفت و آمد هیئت های خارجی تأثیر مستقیمی در ارتقای کیفیت زندگی مردم خواهد داشت.

عبدالحسن مقتدایی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل هتل پارس برگزار شده بود، اظهار کرد: حضور هیئتی از کشور سوئیس در این سطح با توجه به سوابق روابطی که از قبل و بعد انقلاب وجود داشت، بدون شک قابل احترام بوده و همچنین زحمات این هیئت نیز قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان افزود: نقش کشور سوئیس در جنگ و انقلاب مثبت بوده و بعد از تفاهم ۱+۵ نیز اولین کشوری است که به لحاظ علاقمندی خودش در استان خوزستان حضور یافت.

وی با ابراز امیدواری برای تقویت رفت و آمد هیئت های خارجی گفت: قطعا این رفت و آمدها تأثیر مستقیمی در ارتقای کیفیت زندگی مردم خواهد داشت.

قائم مقام وزیر امورخارجه سوئیس نیز در این نشست خبری اظهار کرد: همیشه در ایران حضور داشته ایم و حتی زمان قبل از تحریم نیز در این کشور بودیم. البته اولین کشوری هستیم که بعد از انجام توافقات اخیر در خوزستان حضور پیدا کرده ایم.

ایو روسیر افزود: دلیل اصلی که شلمچه را به عنوان مقصد نخست خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردم جنگ هشت ساله این کشور بود که در واقع تأثیر عمیقی در منطقه، ایران و همچنین جهان داشت. البته این آثار در کتاب ها نیز ذکر شده ولی آنقدر ملموس نیست. به هر حال دیدن شلمچه از نزدیک برای من تجربه خیلی خوبی بود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل حضورم در خوزستان توافقات اخیر هسته ای بود. شجاعت ایرانیان که چنین توافقی را رقم زدند، ستایش می کنم. نسبت به این توافقات خوش بین هستم و همه باید بدانند تصویری که ایران در جامعه بین المللی به جا گذاشته آنقدرها هم بد نیست.

قائم مقام وزیر امورخارجه سوئیس تصریح کرد: بعد از این توافقات اکثر کشورها منتظر هستند که ببیند ایران چطور می خواهد همکاری بین المللی داشته باشد. با توجه به ظرفیت های خوب ایران و منطقه حساسی که در آن قرار گرفته می خواهم بدانم که این توافق چه تأثیری در این کشور خواهد داشت.

روسیر بیان کرد: خوزستان پتانسیل و ظرفیت های بسیار بالایی دارد ولی متاسفانه این استان در اثر تحریم ها به لحاظ زیرساختی در بخش های مختلف از جمله فناوری و تکنولوژی دچار افت شده است.

وی اضافه کرد: برای انجام کارهای اقتصادی رأسا وارد معامله نمی شویم اما چارچوب و برنامه هایی را در نظر خواهیم گرفت تا به لحاظ زیر ساختی و اشتغال با استاندار خوزستان همکاری داشته باشیم. همکاری تدوین شده قطعا در قالب تسهیل برای حضور شرکت ها و فعالیت آزادانه ولی در چارچوب قوانین خواهد بود.

روسیر تأکید کرد: برای بحث تقویت گردشگری به سه مسئله باید توجه کرد که مهمترین آن زیرساخت است. البته خوزستان دو مسئله دیگر یعنی مکان ها و شهرهای دیدنی و همچنین مهمانوازی را به خوبی دارد.

به گزارش مهر، سفیر کشور سوئیس، کارشناس سیاسی این کشور، رئیس میز ایران در سوئیس، رئیس دفتر قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و برخی از مسئولان استانی نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.