قائم مقام وزیر خارجه سوئیس: در‌صد گسترش روابط تجاری با ایران هستیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قائم مقام وزیر خارجه سوئیس از توسعه مبادلات تجاری سوئیس و ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای خبر داد.

ایو رسیه عصر امروز در حاشیه زیارت زیارتگاه شلمچه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به جنگ تحمیلی ایران عراق اظهار کرد: حضور من در شلمچه به خاطر سابقه جنگی است که در سال ۸۰ تا ۸۸ اتفاق افتاد باید این نکته را در نظر داشت که این جنگ تاثیر عمیقی بر ایران، منطقه و جهان داشته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رویدادهایی همچون جنگ، تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت‌های تاثیر گرفته از جنگ نمی‌توان به شرایط دیگر پرداخت.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس ادامه داد: در اروپا اطلاع زیادی از کشتارها و مصیبت‌های مردم ایران در زمان جنگ با عراق ندارند و ایران را تنها به عنوان کشوری تنها در جنگ می‌شناسند.

وی در ادامه بیان کرد: ایران به خواست خود در زمان جنگ تنها بود اما اکنون می‌تواند از ایزوله بودن و انزوا خارج شود و با جامعه جهانی همکاری داشته باشد.

رسیه توسعه مراودات تجاری کشور سوئیس با ایران پس از اجرای توافق را وعده کرد و گفت: در‌صدد هستیم بعد از اجرایی شدن توافق، روابط تجاری خود را با ایران گسترش دهیم و روابط تجاری خود را به پیش از تحریم‌ها و حتی بهتر از آن برگردانیم و زمینه‌ساز توافق برد ـ برد دیگری باشیم.

به دلیل انجام مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: دلایل مختلفی باعث شده ‌که هر دو طرف پای میز مذاکره بیایند و شرایط برد ـ برد برای هر ‌دو گروه بررسی شود.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با بیان اینکه با وجود مخالفان با این توافق، من از جمله موافقین این توافق هستم، افزود: امیدوار هستیم که ایران پس از پس از توافق به جامعه جهانی برگردد و بتواند تعامل بیشتر با جامعه جهانی داشته باشد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.