استاندار در دشت آزادگان: مسئولیت ها دائمی نیست؛ تغییر مدیران در خوزستان نرم انجام می شود/ هورالعظیم جزو اولویت هاست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای اداری دشت آزادگان که به منظور معرفی فرماندار جدید این شهرستان تشکیل شده بود افزود: نسخه شهرهای مرزی ما در وهله نخست بحث اقتصادی آنهاست و امنیت این مناطق زمانی برقرار می شود که اقتصادی برقرار شود و مردم بتوانند روی پای خود بایستند.
وی اضافه کرد: لازمه داشتن اقتصادی سالم و پویا در مرزها تامین امکانات جاده ای است که بتوان در کوتاه ترین زمان کالاها را به مرزها رساند و فعالیت تجاری در این مناطق رونق گیرد.
* تقویت مرزها در خوزستان منحصر به یک نقطه نیست 
مقتدایی گفت: تقویت مرزها در خوزستان منحصر به یک نقطه نیست و در همه نقاط این استان حادث شده است، این جزو رونق اقتصادی است و باید استمرار داشته باشد.
استاندار خوزستان افزود: اقتصاد خانوارها را باید از استخدام های دولتی جدا کرد تا برای خود سرمایه گذاری و زندگی خود را مدیریت کنند.
مقتدایی تاکید کرد: در زمان حاضر شرایط برای اقتصاد و کشاورزی در مرزها فراهم است و این مرهون تلاش همه کسانی است که در مرزها فعال هستند تا با تامین امنیت ، شرایط را برای سرمایه گذاری ها فراهم کنند.
وی ادامه داد: اگر فعالیت ها به منظور تقویت مرزها با هزینه های دولت اتفاق بیفتد اما مرزنشینان تمکن مالی نداشته باشند امنیت در مرزها به وجود نمی آید؛ شهرهای امن مرهون رضایت مردم است.
* مرزنشینان تامین مالی شوند 
استاندار خوزستان اضافه کرد: اگر می خواهیم کسی در مرز باشد باید تامین مالی شود، در نظام اسلامی مردم باید عزت داشته باشند تا دست آویز قاچاقچیان و افراد خودفروخته نشوند.
مقتدایی گفت: رفاه، آسایش و رونق اقتصادی خانوارها در مناطق مرزی باید مدنظر باشد و این از سیاست های نظام و جزو اولویت ها در خوزستان است.
استاندار خوزستان گفت: ۱۷سال پیش علاوه بر تبعات دوران دفاع مقدس و یک هزار و ۲۰۰شهید بعد از جنگ خون ها ریخته شد تا امنیت در مرزها ایجاد شود که هم اینک در سایه همین جانفشانی ها فعالیت کشاورزی و سرمایه گذاری های دولتی در مناطق مرزی در حال انجام است.
* هورالعظیم جزو اولویت هاست 
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به ضرورت رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در دشت آزادگان گفت: در کنار اقتصاد و کشاورزی، احیای هورالعظیم جزو اولویت های ماست.
مقتدایی افزود: در کنار راه اندازی پایانه مرزی چذابه، کار تهیه نقشه ها و طراحی های بازارچه مرزی چذابه هم انجام شده است.
* نیرویی که از نظام دفاع کند حمایت می شود 
مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جابجایی مسئولان با رعایت نکات اخلاقی انجام می شود گفت: وقتی شرایط تغییر می کند موظفیم مدیریت را برای رفع مشکلات هدایت کنیم و از نیروهایی که از نظام دفاع کنند حمایت می کنیم.
استاندار خوزستان افزود: شرایط دیکته می کند که چه کسی در چه جغرافیایی باشد که موفق بوده و بستر و شرایط سرمایه گذاری را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: به طور طبیعی هیچ کدام از سمت هایی که در اختیار ما قرار دارد به گونه ای نیست که فکر کنیم ابلاغی داریم و در محدوده زمانی عهده داری این مسئولیت آمده ایم که کار نکنیم.
مقتدایی گفت: هر تغییری هم بیانگر این نیست که کسی عملکرد ضعیفی داشته باشد، هر کسی مسئولیتی دارد می تواند منشاء خیر باشد.
* تغییرات مدیران در خوزستان خیلی نرم تر انجام می شود 
وی تصریح کرد: تغییرات در کل کشور خیلی نرم و در خوزستان با رعایت موضوع های مدیریتی و اخلاقی خیلی نرم تر انجام می شود.
استاندار خوزستان افزود: ابلاغ ها با این هدف صورت می گیرد که فرد در مسیر درست حرکت کند و موفق باشد.
* وجود ظرفیت صحرای رملی در خوزستان 
استاندار خوزستان از وجود صحرای رملی در این استان به عنوان یک ظرفیت مهم نام برد و گفت: این صحرا از شرق تا جنوب، شمال و شمال غرب خوزستان گستردگی دارد و از مراکز تفریحی و گردشگری است که می توان از آن برای ارائه خدمات گردشگری بهره برد.
مقتدایی افزود: طراحی اولیه برای استفاده از این ظرفیت گردشگری انجام شده و در فصول تابستان و زمستان می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد.
* تامین ۱٫۲میلیارد متر مکعب حق آبه تالاب هورالعظیم 
استاندار خوزستان در عین حال از تامین یک میلیارد و ۲۰۰میلیون متر مکعب حق آبه تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: بیش تر از این در عمل یک سوم این حق آبه هم تامین نمی شد و جزو موفقیت هایی است که بر اثر آن هر اتفاقی در بالادست هم بیفتد خروجی کرخه به همین میزان خواهد بود.
وی همچنین از احداث ۱۵ شهرک صنعتی در مناطق مختلف خوزستان بویژه مناطق مرزی خبر داد و افزود: از این شهرک ها که محل فرآوری، بسته بندی و خدمات جانبی تولیدات کشاورزی و شیلات خواهد بود یک شهرک در دشت آزادگان احداث می شود.
استاندار خوزستان در عین حال تاکید کرد: عراق امکان و سرمایه ای است که می توان از آن در بازاریابی بخش شیلات، کشاورزی و نیز درمان استفاده کرد.
* خوزستان استان مقدسی است 
فرماندار جدید دشت آزادگان هم گفت: خوزستان استان مقدسی است که برای تمام کشور الگوست.
جاسم مجیدی پور افزود: همه جای این استان شهدای گرانقدری را به یاد می آورد به ویژه منطقه دشت آزادگان که یک هزار و ۲۰۰شهید تقدیم اسلام و نظام کرده است.
وی اضافه کرد: تامین امنیت این منطقه و رفع مشکلات اقتصادی مردم آن به عنوان یکی از ضرورت ها باید مورد توجه قرار گیرد.
* پیشنهاد جالب امام جمعه دشت آزادگان 
امام جمعه دشت آزادگان هم با ارائه یک پیشنهاد جالب به استاندار خوزستان از وی خواست نام چذابه را به ‘جذابه’ تغییر دهد.
حجت الاسلام احمد ساری اصل گفت: از آنجایی که چذابه در عربی به معنای دروغ بوده و چون جاذب شهدا و کاروان های راهیان نور است شایسته است نام آن به جذابه تغییر یابد.
* مسوولیت پذیری در وزارت کشور مانند قایق است 
فرماندار پیشین دشت آزادگان هم گفت: مثال کسی که در وزارت کشور مسوولیت می پذیرد مانند قایقی است که گاهی بالا و گاهی هم پایین است.
عبدالرحیم ناطقی افزود: مسئولیت ها دائمی نیست زمانی بر عهده کسی است و زمانی دیگر از او بازستانده می شود.
در این نشست با تقدیر از تلاش های عبدالرحیم ناطقی، جاسم مجیدی پور به عنوان فرماندار جدید دشت آزادگان معرفی شد.
ناطقی کمتر از دوسال فرماندار دشت آزادگان بود
سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان است که با اهواز ۵۰کیلومتر فاصله دارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.