برنامه ویژه ای برای مقابله با ریزگردها نداریم/ معلوم نیست این حل مشکل تا چه زمانی طول بکشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  حسن هاشمی امروز پس از افتتاح بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشوری مثل آمریکا بسیاری از حقوق مردم برای پرداخت حق بیمه هزینه می شود ولی در ایران با اینکه این پرداختی ها پایین است اما پوشش بیمه ای کامل است.

وی افزود: با توانایی های مالی که این بیمه ها و وزرات بهداشت دارد، در مسیری حرکت می کنیم که به قله های پیشرفت برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: تمام هدف و تلاش ما برای این است که مردم به جز درد و رنج بیماری، مشکل دیگری در حوزه بهداشت و درمان نداشته باشند.

هاشمی در ارتباط با یارانه سلامت بیان کرد: اگر همه چیز به خوبی پیش برود، دولت در نظر دارد تا کاهش هزینه ها را در حوزه نظام سلامت برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: دولت قصد دارد برای کاهش پرداخت از جیب مردم در این بخش تمام کارهای لازم را انجام دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت بهداشتی مناطق محروم و روستاها گفت: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها هم خانه بهداشت و هم مرکز بهداشتی دارند.

هاشمی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در ارتباط با استخدام های بومی حوزه وزارت اظهار کرد: یک کار خوبی که وزارت بهداشت انجام داده در قالب بومی گزینی است و قصد دارد برای افرادی که دوره متوسطه را در هر استان گذرانده اند سهمیه ویژه ای برای جذب در همان استان اختصاص دهد و شرایط را به گونه ای فراهم کند تا متخصصان و فوق تخصص های هر استان  فقط با رقبای خود در همان استان به رقابت بپردازند.

برنامه ویژه ای برای مقابله با ریزگردها وجود ندارد

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به گفته رئیس سازمان محیط زیست، وضعیت گرد و غبار تا مدتها ادامه دارد و طول می کشد، تمهیدات دولت و وزارت بهداشت در این خصوص چیست، گفت: نباید فقط شعار داد بلکه باید چیزی را اعلام کنیم که بتوانیم از عهده انجام آن برآییم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برنامه ویژه ای برای این مشکل که همه گیر شده و به ۲۰ استان دیگر هم رسیده نداریم و معلوم نیست که مشکل این ریزگردها تا چه زمانی طول بکشد.

هاشمی تصریح کرد: برای روستاها سرانه ۹۱ هزار و ۵۰۰ تومانی و مبلغی کمتر از آن را برای شهرها در نظر گرفته ایم اما به طور طبیعی وقتی بخش های درمانی در هر روستا یا شهری افزایش پیدا کند، طبیعتا سرانه اختصاصی به آنها داده می شود.

وی در خصوص بیشتر شدن بیمارستانهای سوانح و سوختگی استان گفت: متاسفانه در استان خوزستان دستگاه های صنعتی هیچ کمکی در این خصوص نکرده و این اصلا درست نیست که پتروشیمی و صنعت نفت خودشان تولید بیماری کنند ولی هیچ کمکی برای ساخت بیمارستان به استان نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیماران سوانح و سوختگی کاملا مظلوم واقع شده اند، این بیماران به مثابه بیماران اعصاب و روان هستند. زیرا نسبت به پرهزینه بودن و طول درمانشان نیازمند توجه ویژه ای هستند.

وی اظهار کرد: برای بخش سوانح و سوختگی برای مسجدسلیمان به طور ویژه، کار خاصی نمی توان انجام داد مگر اینکه تمهیدات انتقال بیماران سوختگی به مرکز استان را فراهم کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.