سید هادی خامنه ای: اطلاعات دینی و مذهبی مردم کم شده است/ اصلاحات به معنی بازگشت به قانون اسلامی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حجت الاسلام سید هادی خامنه ای گفت: اصلاحات به معنی بازگشت به قانون اسلامی و جمهوریت نظام و اهداف مقدس اسلامی است.

وی شامگاه شنبه در اجلاس نقش حضور مردم در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در محل تالار طلاییه اهواز اظهار کرد: دوم خرداد یادبود خاطرات تاریخ یک ملت است که با حرکتی نیرومند دست به بهترین انتخاب زدند و سوم خرداد ماه نیز که با عملیات بیت المقدس در دوران دفاع مقدس خرمشهر آزاد شد.

وی گفت: از همان اوایل انقلاب نیروهایی با عنوان گروه های چپ و یا خط امام تشکیل شدند که پس از انتخابات سال ۷۶ به نام گروه اصلاح طلب معروف شدند.

حجت الاسلام خامنه ای بیان کرد: در اصلاح طلبی مردم باید طبق قانون حرکت کنند و خلاق قانون حرکت کردن مورد قبول اصلاح طلبان نیست.

وی اظهارکرد: شرایطی در مجلس شورای اسلامی فعلی حاکم است که قانون به صورت کامل و جامع تعریف نمی شود اما با این وجود ارزش قانون به حمایت اکثریت مردم است.

این سیاستمدار اصلاح طلب در ادامه افزود: قانون ارزشمند قانونی است که مورد حمایت اکثریت باشد و در اینجا است که بحث ارزشمند بودن رای مردم مشخص می شود.

وی گفت: رای مردم امانت است حتی پیش از آنکه رای مردم به روی کاغذ نوشته و در صندوق انداخته شود باید مورد احترام مسوولان و دولت باشد.

حجت الاسلام خامنه ای اظهار کرد: در نظام مدیریتی هر چیزی که ساز و کار نظام را به عنوان نظام خاصه مردم مدیریت کند حرکتی اصلاحی است؛ کارها و فعالیت های حزبی و حرکت های مردمی باید تقویت شوند.

**اطلاعات دینی و مذهبی مردم کم شده است

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: به همان میزان که مردم کمبود اطلاعات سیاسی دارند اطلاعات دینی و مذهبی جامعه نیز کاهش یافته، این در حالی است که در ابتدای پیروزی انقلاب جوانان علاقه بیشتری به مطالعه کتاب داشتند.

حجت الاسلام خامنه ای بیان کرد: مردم باید به همه امور به ویژه امور حقوق اساسی و حقوق بین الملل به طور مشخص آگاهی داشته باشند هر چند که توسعه سایت های اینترنتی و مجازی باعث شده که مراجعه به کتاب و دریافت اطلاعات کمتر شود اما برای درک بهتر قانون و حقوق شهروندی باید اطلاعات در تمامی امور افزایش یابد.

** اصلاحات به معنی بازگشت به دوران طلایی انقلاب است

نماینده مردم در چهار دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الزامات اصلی اصلاحات بازگشت به قانون است و این به معنی بازگشت به قانون اسلامی است.

وی اظهار کرد: نباید آبروی انقلاب اسلامی را قربانی اشخاص کرد، انتخابات در تمامی بخش ها باید به سمت فکر و اندیشه واقعی حرکت کند؛ تبلغیات در انتخابات لازم است اما نباید در تبلیغات از دروغ و فریب استفاده کرد.

این اصلاح طلب گفت: برای جامعه انسانی و اسلامی مناسب نیست که برخی افراد مخالف،برنامه های انتخاباتی و یا گروه های سیاسی را بر هم بزنند، این اخلاق ها به دور از انسانیت و اسلام است.

حجت الاسلام خامنه ای افزود: صدا و سیما نباید در انحصار یک اندیشه خاص باشد و تنها نباید به سمت اندیشه های سیاسی حرکت کند بلکه صدا و سیما باید برای آگاهی هر چه بیشتر مردم در تمامی بخش ها به درستی ورود کند.

وی گفت: در جامعه باید به دنبال مباحثه کردن و علم آموزی بود؛ هم اکنون ویروس جهل و نادانی در جامعه و حتی مراکز علمی و دانشگاهی رخنه کرده است.

وی بیان کرد: باید برخی افراد بی سواد را که جایگاه بالایی در دولت دارند جابجا کرد و جای آنها را به افراد با سواد و عالم داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.