کیانوش‌راد: اکثریت نمایندگان مجلس از رای آوردن حسن روحانی خشنود نیستند/ دغدغه نمایندگان تندرو با دغدغه مردم یکسان نیست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محمد کیانوش‌راد ، در خصوص روابط مجلس شورای اسلامی و دولت در سال جاری گفت: مجلس تاکنون با دولت خیلی دوستانه برخورد نکرده٬ البته این حرف، به معنای انجام چنین رفتاری از سوی تمام نمایندگان نیست.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایلنا؛ محمد کیانوش‌راد با بیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس کنونی٬ از رای آوردن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور خشنود نیستند، اظهار داشت: این خشنودی بخودی‌خود اشکالی ندارد و بسیار طبیعی است٬ اما نادیده گرفتن مصالح ملی و در پیش گرفتن منافع جناحی٬ امری غیراخلاقی است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری اینکه مجلس در عرصه‌های مختلفی از جمله سیاست داخلی و مذاکرات هسته‌ای حمایت چندانی از دولت نداشته، تصریح کرد: فارغ از این مسئله، مجلس به عنوان بالاترین نهاد تضمین‌کننده حقوق مردم و رعایت منافع و برخورد با متخلفان٬ با توجه به توقع بالا نقش خود را ایفا نکرده است.
کیانوش‌راد در ادامه به حقوق و اختیارات نمایندگان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان حق سوال و استیضاح را مطابق اصل ۸۹ قانون اساسی دارا هستند٬ اما مسئله مهم رعایت مصلحت‌های کشور و منافع ملی است.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: در خصوص تشخیص همراهی یا عدم همراهی نمایندگان با مصالح و منافع مردم٬ تنها جا و کسی که می‌تواند قضاوت واقعی خود را مطرح سازد، مردم و نهادهای مدنی هستند. روشن است اعمال نظر مردم٬ صرفا از طریق امر انتخابات و دادن رای مجدد جناح حاکم در مجلس٬ یا به جناح اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرا مشخص می‌شود.
وی با اشاره به نیروهای تندرو درون مجلس٬ یادآور شد: دغدغه نمایندگان فعلی و خصوصا بخش تندروی جبهه پایداری به هیچ وجه با دغدغه مردم و مصالح ملت یکسان نیست.
نماینده مردم اهواز در مجلس ششم در خصوص نحوه دولت به رفتار مجلس خاطرنشان کرد: دولت تعامل سازنده‌ای با مجلس داشته و در حوزه‌هایی که با مجلس در ارتباط بوده، سعی در رفع تنش‌ها و همگرایی داشته است٬ اما دولت در حوزه‌هایی که امکان فعالیت مستقل‌تر را داراست، می‌تواند قوی‌تر، منسجم‌تر و با اتکا بیشتر به نظرات مردم عمل کند که از جمله، اختیارات رئیس قوه مجریه براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی است که مسئولیت اجرای قانون اساسی بر عهده وی است.
کیانوش‌راد درباره انتخابات آتی مجلس در سال آینده٬ ابراز داشت: تردیدی نیست که انتخابات در جامعه ایران با حضور مردم رقم خواهد خورد٬ اما حضور گسترده مردم مشروط به ایجاد زمینه‌های لازم و تنوع کاندیداها برای حضور در صحنه انتخابات است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: امیدوار هستیم برگزارکنندگان انتخابات زمینه‌های لازم را برای حضور سلیقه‌های مختلف درون نظام را برای انتخابات آتی فراهم سازنند٬ تا شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره نتیجه انتخابات هم بیان کرد: در جامعه ایران به دلیل عمیق بودن اندیشه اصلاحات، مردم به سمت و سوی نگاه‌های اصلاح‌طلبانه گرایش دارند. همچنین بستر جامعه ایران، بستری اصلاح‌طلبانه است. جامعه ایران، جامعه‌ای خواستار آزادی‌های مصرح در قانون اساسی است و هر جناحی و با هر نامی که در جهت تقویت آزادی حرکت کند، به میزان زیادی در جامعه اقبال برخودار هستند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.