تداوم آتش‌سوزی هورالعظیم/ امیدواریم بارندگی‌ها شعله‌های هور را خاموش کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: تا زمانی که تالاب هورالعظیم در بخش عراق از نظر محیط آبی و بارندگی شرایط مناسبی نداشته باشد، شاهد آتش سوزی و دود خواهیم بود.

احمدرضا لاهیجان زاده امشب با اشاره به مشاهده تصاویر ماهوار‌ه‌ای در روز گذشته از نقاطی که همچنان دود از آن بلند می شود، اظهار کرد: تا زمانی که تالاب هورالعظیم در بخش عراق از نظر محیط آبی و بارندگی شرایط مناسبی نداشته باشد، شاهد آتش سوزی و دود خواهیم بود؛ طبیعت تالاب این است که همیشه مرطوب و پر از آب باشد.

وی با اشاره به استمرار آتش‌سوزی در هور، افزود: امروز و روز گذشته شاهد هوای نامناسب و دود در بستان و شهرهای دیگر بودیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان بیان کرد: در روزهای گذشته شاهد بارندگی مختصری در حدود ۲ میلیمتر در سطح استان خوزستان بودیم که تأثیر کمی در تالاب هورالعظیم و تغییر کیفیت آب و هوای استان داشت.

وی افزود: سازمان هواشناسی برای روزهای آینده هم پیش بینی بارندگی‌های خوبی کرده است که امیدوار هستیم در وضعیت تالاب هورالعظیم تأثیر داشته باشد.

لاهیجان زاده بیان کرد: بحث عمدی و غیرعمدی بودن آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم نیز مطرح هست به دلیل اینکه حتی در شرایطی که هوا رو به خنکی رفت و رطوبت هوا هم زیاد شده است بازهم شاهد آتش سوزی ها در این منطقه هستیم.

وی گفت: برای آتش‌سوزی‌های هورالعظیم از طرف کشور ایران تا جایی که امکان پذیر بود اقدامات مفیدی انجام شد. چند نوبت هواپیما و بالگرد برای خاموش کردن آتش اعزام شد ولی در بخش عراق عمده تالاب خشک شده و آتش سوزی استمرار دارد.

 

/فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.