استاندار: به هیچ نقطه ای نباید دید امنیتی داشته باشیم/ دولت در جریان مشکلات خوزستان است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: امنیت پایدار در ایجاد ارتباط موثر و مستمر با همه اقشار مردم ایجاد می شود. امنیت با اشتغال و با ترویج قرآن و فرهنگ علوی ایجاد می شود و امنیت را مردم باید فراهم کنند.

غلامرضا شریعتی در نشست با جمعی از نخبگان شهرستان حمیدیه که امروز (۲۲ شهریورماه) و همزمان با عید قربان انجام شد، با تبریک عید قربان و دهه ولایت اظهار کرد: خوزستان، استانی استراتژیک و مهم و با انواع نعمتهای خدادادی و امکانات و ظرفیت های گوناگون همچون آبهای شیرین بنادر و زمین های حاصلخیز، بنادر متعدد و سدها و منابع عظیم نفت و گاز و منافع آن ملی است ولی زیرساخت های خوزستان به دلیل قدمت و آثار جنگ فرسوده و آسیب دیده اند ولی به دلیل اینکه منافع استان ملی هستند برای حل مشکلاتش نیز نیاز به عزم ملی است.

وی افزود: من از بدو ورودم در استانداری تلاشم این بود مشکلات را به مقامات منعکس کنم و حساسیت آنها را نسبت مشکلات استان افزایش بدهم. در حال حاضر مسولان نظام نسبت به مسائل خوزستان حساس و توجیه شده اند و گام هایی برای رفع مشکلات استان به زودی برداشته خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: در مورد مشکلات خوزستان در حوزه آب و فاضلاب که مشکل اساسی استان است، دولت تصمیم دارد برای رفع این معضل گام های اساسی بردارد. در حال حاضر علاوه بر رییس جمهور و معاون اول تعداد زیادی از وزرا در جریان معضل آب و فاضلاب استان خوزستان هستند.

وی اظهار کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در دو فاز تامین آب شده است. ما بر ۵۵۰ هزار هکتار زمین اصرار داریم و باید زمینهایی که صرف جاده و کانال می شود را جداگانه محاسبه کنند.

استاندار خوزستان در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود نگاه امنیتی در شهرستان حمیدیه گفت: به هیچ نقطه ای نباید دید امنیتی داشته باشیم به خصوص در پسابرجام که ما باید شرایط را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

وی افزود: امنیت پایدار در ایجاد ارتباط موثر و مستمر با همه اقشار مردم ایجاد می شود. امنیت با اشتغال و با ترویج قرآن و فرهنگ علوی ایجاد می شود و امنیت را مردم باید فراهم کنند.

شریعتی ادامه داد: در تعدادی از مراجعات سرمایه گذاران توصیه کردم پروژه نیروگاه در شهرستان حمیدیه انجام شود و شرایط برای این سرمایه گذار تسهیل شد.

وی گفت: در بحث اشتغال با توسعه پروژه های نفت در غرب کارون، فرصت های اشتغال جدیدی ایجاد خواهد شد. در مذاکرات با وزیر نفت مقرر شد در مباحث خدمات اجتماعی، شرکت نفت با ساخت درمانگاه و مدارس و مراکز فرهنگی و اجتماعی و عمران روستایی، این خدمات را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه از سوی تعدادی از اهالی شهرستان بخشی از مشکلات و استعداد های شهرستان حمیدیه بیان شد. مهمترین مباحث مطرح شده از سوی حاضرین، ظرفیت های بالای حمیدیه در بحث کشاورزی و صیفی کاری، کمبود امکانات ورزشی و مشکلات فاضلاب شهرستان و عدم ساماندهی پساب ها بود.

درخواست راه اندازی دانشکده کشاورزی در شهرستان، مشکلات مربوط به اشتغال، نیاز به تجهیز و نوسازی  مدارس در شهرستان، راه اندازی صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و شیلات برای افزایش اشتغال و ظرفیت های گردشگری حمیدیه از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست نخبگان حمیدیه با استاندار خوزستان بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.