نیروگاه هزار مگاواتی در حمیدیه احداث می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار حمیدیه گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی با برآورد اعتبار یک‌ و نیم میلیارد دلار در شهرستان حمیدیه احداث می‌شود.

عبدالرضا سعیدی‌نیا اظهار کرد: در راستای مصوبه شورای اقتصاد کشور، تولید برق با ظرفیت ۵هزار مگاوات در کشور با سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از این ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاوات با برآورد اعتبار یک‌ و نیم میلیارد دلار به استان خوزستان  اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان حمیدیه با بیان اینکه با پیگیری‌های نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و شخص استاندار مقرر شد این نیروگاه در ورودی شهرستان حمیدیه روبروی روستای دهکده احداث شود تصریح کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار  و ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند گاز، برق و آب در کنار آن احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی در شهرستان حمیدیه تمام روستاها و مناطق مجاور حمیدیه از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

سعیدی ‌نیا توضیح داد: بر اساس تعهدات وزارت نیرو، در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مجلس و سرمایه گذار خارجی برگزار شد مقرر شد ظرف مدت ۶ماه مطالعات، کارهای مقدماتی و تمام موارد مورد نظر سرمایه گذار خارجی برای اجرای پروژه انجام شود.

وی ادامه داد: به فرمانداری حمیدیه نیز فرصت داده شد ظرف مدت یک هفته اطلاعاتی را از شهرستان که برای احداث پروژه ضروری است را آماده کند.

سعیدی نیا در پایان خاطر نشان کرد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی حمیدیه برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.