مشکلات آب آشامیدنی روستاهای محروم بهبهان مرتفع می شوند

پس از گذشت ۳۰ سال، مشکل آب شرب روستاهای محروم شله‌زار ۱و۲ گنجیگان مرتفع می‌شود.

آرمین ساعد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستاها با حضور اعضای شوراهای اسلامی بخش زیدون گفت: به همت بنیاد برکت، مشکل آب شرب روستا‌های محروم و دورافتاده که در شرقی‌ترین و آخرین نقطه استان خوزستان هستند پس از گذشت ۳۰ سال مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهالی روستاهای بسیار محروم شله‌زار ۱و۲ گنجیگان از آب رودخانه به صورت غیربهداشتی مصرف می‌کنند، اظهار کرد: آب این روستاها به‌ صورت مستقیم از طریق رودخانه پمپاژ و تأمین می‌شود که این موضوع باعث شده تا در فصل تابستان و با کم شدن حجم آب ضمن نارضایتی در تأمین آب شرب اهالی محروم آن روستاها EC آب نیز به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

بخشدار زیدون افزود: در فصل زمستان نیز با طغیان رودخانه و گل‌آلود شدن آب نیز مشکلات دو چندان می‌شود.

ساعد عنوان کرد: روستاهای شله‌زار ۱و۲ مجموعاً بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس مسکن در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۵۹ خانوار و قریب به ۷۰۰ نفر جمعیت هستند.

وی ادامه داد: آمار بالای جمعیت روستاهای مذکور با توجه به اینکه شغل اکثر قریب به اتفاق ساکنان آن دامداری بوده و در راستای حفظ ماندگاری در روستا و توسعه کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی است.

بخشدار زیدون افزود: با عنایت به پیگیری‌های به‌ عمل آمده از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیدار حضوری با رئیس بنیاد برکت کشور و بیان محرومیت‌های شدید روستاهای یاد شده، اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی این روستاها پیشنهاد شده که امید است با عنایت ویژه مسئولان خدمت‌گزار بنیاد برکت و آبفار خوزستان در آینده‌ای نزدیک شاهد حل این مشکل باشیم.

ساعد گفت: با توجه به مشکل فضای آموزشی در روستاهای یاد شده و ساخت یک مدرسه سه کلاسه با همکاری بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد که این موضوع با توجه به بازدید و تائید نماینده این بنیاد هر چه سریع‌تر مورد عنایت و دستور کار آن بنیاد قرار گیرد.

وی در پایان اذعان کرد: با توجه به اینکه بنیاد برکت وابسته به فرمان اجرایی ۱۰۰ حضرت امام(ره) است که هم‌اکنون زیر نظر مقام معظم رهبری با هدف محرومیت‌زدایی از نقاط محروم تاکنون خدمات شایانی را در سراسر ارائه کرده که امیدواریم و تلاش‌ها و خدمات این نهاد مقدس همواره شامل حال مردم محروم بخش زیدون قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.