پای سرمایه گذاران آلمانی به بهبهان هم باز شد/ ژرمن ها در ارجان نیروگاه می سازند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:یک گروه چهار نفره سرمایه گذاری آلمانی برای بررسی ساخت نیروگاه خورشیدی در بهبهان به این شهرستان سفر کردند.

این گروه سرمایه گذار آلمانی پس از بازدید از محل احداث نیروگاه خورشیدی در بهبهان در جلسه ای با فرماندار بهبهان به بررسی ساخت نیروگاه پرداختند.

فرماندار بهبهان در این جلسه گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های مناسب و بالقوه زیادی است و بدلیل داشتن اقلیم مناسب ، بهترین منطقه جهت سرمایه گذاری می باشد.

حسین ملک خدایی افزود: مجموعه فرمانداری و منابع طبیعی این شهرستان آمادگی کامل جهت همکاری با شرکت سرمایه گذار آلمانی گرین انرژی سه هزار( Green Energy 3000 ) برای ساختن نیروگاه خورشیدی ( فتوولتائیک) در بهبهان را دارد .

مدیر عامل شرکت گرین انرژی سه هزار( Green Energy 3000 ) نیز با بیان اینکه این شرکت در کشورهای فرانسه ، ایتالیا، قزاقستان، چک و بلغارستان فعالیت های گسترده در نیروگاههای خورشیدی و بادی انجام داده است افزود : در صورت تامین زمین دربهبهان، این شرکت آمادگی ساخت نیروگاه خورشیدی به میزان ۲۵۰ مگاوات با سرمایه گذاری حدود ۰ ۱۳۰ میلیارد تومان را دارد .

لوتس آندریاس رنکر ادامه داد : برای ما مهم افزایش و ارتقا همکاری های اقتصادی بین ایران وآلمان است که با توجه به تجارب وتوانمندی های بدست آمده ازپروژه های پیشین در دیگر کشورها ، حداکثر تلاشمان را درجلب رضایت از انجام کار نیز خواهیم کرد .

در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش پنج تفاهم نامه همکاری برای ساخت نیروگاه بادی و خورشیدی به ارزش حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بین شرکت برق منطقه ای خوزستان و سرمایه گذاران چینی، هندی ، کره ای و ایرانی به امضا رسید.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.