افزایش ۴۶ درصدی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در باوی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کمیته شهرستانی تجزیه و تحلیل مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان باوی، رئیس مرکز بهداشت، مسئول بهداشت خانواده و مسئولین واحدهای ستادی در محل مرکز بهداشت شهرستان باوی برگزار شد.
به گزارش باوی نیوز؛ رضایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان باوی در این جلسه با اشاره به مرگ کودکان زیر ۵ سال و تاثیر آن برشاخصهای بهداشتی جمعیت؛ گفت: یکی از شاخصهای توسعه هر کشوری کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال است و دست یافتن به این مهم مستلزم همکاری و هماهنگی بین بخشی سایر ادارات، سازمانها و ارگانها می باشد.

وی اظهار داشت: مرگ و میر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه با علت سوانح و حوادث در سال ۹۳ به میزان ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۹۲ افزایش داشته است و همچنین درصد مرگهای خارج بیمارستانی در سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲ نیز به میزان ۴۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت باوی افزود: آموزش مهم ترین و کلیدی ترین راهکار در پیشگیری از سوانح و حوادث می باشد.

علیپور مسئول بهداشت خانواده با اشاره به شاخصهای یکساله مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در شهرستان باوی؛ گفت: براساس شاخصهای سن، جنس، محل وقوع مرگ، محل سکونت (شهری،روستایی) شایع ترین و اولین علت مرگ و میر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه شهرستان سوانح و حوادث غیر عمدی است که این مشکل بعنوان یک معضل جدی مطرح می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد مرگهای کودکان رخ داده درسال ۹۳ که ۲۳ مورد می باشد، ۹ مورد آنها مربوط به گروه سوانح و حوادث غیر عمدی می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.