هر آنچه در بازدید مدیر کل بازرسی استانداری خوزستان از طرح های عمرانی و خدمات شهری بندر امام گذشت

عصر جنوب: مشاور استاندار و مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان با حضور در شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه بخشدار و شهردار محترم این شهر، دستور استاندار محترم خوزستان مبنی بر تسریع در رسیدگی به امور شهروندان و تلاش در انجام امور زیربنایی و عمرانی و فعالیت های فرهنگی را به مسئولین این شهر ابلاغ نمود.

سید نور از پروژه های فعال شهرداری بندر امام(ره) بازدید و در جریان عملیات اجرایی آن ها قرار گرفت. ایشان در این بازدید ۳ ساعته از پروژه های پارک ساحلی، بلوارهای ۴۵ و ۳۵ متری، شهرک صنعتی و مسکن مهر دیدن کردند.

مشاور استاندار ضمن ابراز رضایتمندی از پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه های فعال شهرداری بندر امام (ره) تغییرات بعمل آمده در چهره این شهر علی رغم وجود نیزارها و باتلاق ها و بالاخص مناطق محروم و حاشیه نشین از عملکرد شهردار این شهر تقدیر و تشکر نمودند و خواستار پشتیبانی و همراهی تمام دستگاه های اجرایی و به خصوص صنایع پتروشیمی، اداره کل بنادر و کشتیرانی و گمرک در امر مهم خدمت رسانی به مردم در تمامی زمینه های شهری شد.
سید نور ضمن درخواست از شهردار محترم مبتی بر توجه ویژه و همه جانبه به کلیه ی مناطق شهری بندر امام(ره) خواستار ارائه خدمات عمومی یکسان به این مناطق شد.

جناب آقای سید نور پس از بازدید از ساخت و سازها در پروژه ی مسکن مهر، توجه بیش از پیش دستگاه های متولی امر مسکن مهر به ویژه همکاری مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان را درخصوص اخد تدابیر لازم به منظور تکمیل هر چه سریعتر واحدهای مسکونی نیمه تمام را خواستار شد و بیان داشت: در صورت عدم توجه به این موضوع، موجبات از دست رفتن سرمایه های ملی در این بخش را فراهم نموده ایم. در ادامه بازدید ایشان از شهر بندر امام(ره) پس از سرکشی به سایت شهرک صنعتی، از رکود و بی رونقی این بستر سرمایه گذاری ابراز تأسف نمود و خواستار توجه ویژه مدیر کل محترم مربوطه درخصوص جذب سرمایه گذاران و راه اندازی صنایع پایین دست وابسته به صنایع پتروشیمی فعال در منطقه شدند.
ایشان همچنین پس از بررسی های بعمل آمده از نقاط مختلف سطح شهر، تردد بسیار بالای کامیون ها و تانکرهای حامل مواد نفتی و غیر نفتی سنگین از معابر درون شهری به جای عبور از جاده کمربندی را جای بسی نگرانی و تأسف خواند و افزود: در حال حاضر حتی شهرهایی که شاید به لحاظ صنعتی کاملاً در این حیطه قرار ندارند اما یکی از اولویت ها و دغدغه های خود را ایجاد جاده کمربندی دانسته و در این خصوص اقدام نموده اند. وی در ادامه صنایع عام المنفعه را مورد خطاب قرار داد و گفت: از کلیه ی صنایع و ادارت عام المنفعه مانند اداره کل بنادر و کشتیرانی بندر امام خمینی(ره)- صنایع پتروشیمی، گمرک و دیگر مراجع مرتبط انتظار می رود اقدام در این خصوص را به عنوان یک ضرورت و دغدغه کاری در اولویت فعالیت های خویش قرار دهند.

وی همچنین به توسعه سرانه ی فضای سبز منطقه در حد استاندارد اشاره کرد و افزود: شهر بندر امام خمینی(ره) یک شهر صنعتی است، لذا تنها راه مقابله با آلاینده های صنعتی صنایع فعال در منطقه توجه به فضای سبز آن است که ان شالله به این مسئله هم باید به صورت جدی رسیدگی شود. از دیگر مواردی که لازم می دانم مسئولین شهری بدان توجه نمایند، بهره گیری از توان ظرفیت ها و استعدادهای بومی و منطقه ای به ویژه در بحث گردشگری می باشد، از جمله این ظرفیت ها توجه به ایجاد زنجیره های فروش ته لنجی هاست که این شهر نیز به مانند سایر شهرهای بندری می تواند از این فرصت و بلکه نعمت خدادادی به نحو احسنت بهره برده و از درآمدهای ایجاد شده در جهت رشد و آبادانی آن استفاده نماید.

مشاور استاندار استانداری خوزستان همچنین با بررسی مطالعات دقیق و کارشناسی شده مسئولین شهری بندر امام(ره) در خصوص ساماندهی ورودی های شهر به عنوان یک اصل و بیان کننده هویت شهری گفت: انتظار می رود که مسئولین شهری در دیگر شهرداری ها بتوانند با الگوگیری از این مطالعات به شکل شایسته ای در این خصوص اقدام نمایند.

در پایان مشاور استاندار و مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان با مثبت ارزیابی کردن این دیدار و ابراز خوشحالی از رضایتمنتدی شهروندان و ایجاد حس اعتماد دو جانبه بین شهروند و شهرداری، خواستار برنامه ریزی در جهت پیشرفت هر چه بهتر این شهر در کلیه زمینه های شهری در سایه الطاف الهی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.