بارگیری موفقیت آمیز جرثقیل ۳۹۰تنی در منطقه ویژه بندرامام

عصر جنوب: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از انجام موفقیت آمیز عملیات بارگیری یک دستگاه جرثقیل ۳۹۰تنی روی شناور بارج توسط متخصصان و کارشناسان داخلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.
به گزارش عصر جنوب؛ ‘سعداله عبداللهی’ گفت: عملیات بارگیری جرثقیل LIEBHERR LHM 400 با استفاده از محاسبات جزر و مدی آب و توزان شناور در مدت یک ساعت و بدون استفاده از تجهیزات تخلیه و بارگیری با همکاری و مشارکت متخصصان و کارشناسان واحدهای دریایی و بندری و فنی و نگهداری انجام شد.

عبداللهی اضافه کرد: این عملیات در مدت یک ساعت انجام و در زمان بالا آمدن آب (آب مد) و در چهار مرحله هماهنگ با نرخ بالا آمدن سطح آب صورت گرفت.

وی گفت: برای حفظ تعادل بارج و ایمنی عملیات با توجه به وارد آمدن مقطعی بار به عرشه بارج کارشناسان طراح عملیات با استفاده از آبگیری تانک های تعادل سینه یک خمش سینـه اولیه(trim by head) در بارج ایجاد و در تدوین مراحل بارگیری loading sequence اصل همسطح نگه داشتن عرشه بارج و سطح اسکله را در تمام محاسبات در نظر گرفته و اجرا کردند.

هم اینک از طریق بندر امام خمینی به عنوان بندر هاب و بندر تخصصی در تخلیه و بارگیری غلات کشور سالانه حدود ۹۰ درصد غلات مورد نیاز وارد می شود.

بنادر خوزستان متشکل از مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بنادر خرمشهر و آبادان و سه بندر کوچک سجافی، چویبده و اروند کنار در شمال غربی خلیج فارس است که بیش از یک سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق آن ها انجام می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.