راه‌آهن اهواز ـ بندرامام تا پایان تابستان دوخطه می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل راه آهن جنوب گفت: تاکنون ۸۱ کیلومتر از پروژه خط دوم راه‌آهن اهواز ـ بندر امام احداث شده است که این طرح تا پایان فصل تابستان امسال به اتمام می‌رسد.

عبدالکریم درویش زاده در گفت‌‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طول این طرح ۱۱۰ کیلومتر است و اعتبار کل آن ۱۲۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه صرف شده است.

وی افزود: پروژه خط دوم اهواز ـ اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های در حال اجرای اداره کل راه‌آهن جنوب است که اعتبار کل آن ۲۴۰ میلیارد تومان و اعتبار صرف‌شده برای آن تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است.

درویش زاده تصریح کرد: تاکنون پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این پروژه ۸۰ درصد است و درصدد هستیم این طرح را تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

وی عنوان کرد: همچنین خط دوم راه‌آهن حد فاصل کمربندی ایستگاه نظامیه تا ایستگاه میاندشت به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که عملیات زیرسازی آن ۸۰ درصد پیشرفت دارد و برنامه ما این است تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها افزایش ایمنی سفر، افزایش ظرفیت حمل و نقل بار و مسافر و کاهش زمان سیر قطارها در محور جنوب را به دنبال دارد.

وی در ادامه به طرح احداث مرکز دپوی تعمیرات لکوموتیو در اهواز اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح حدود ۲۲ میلیارد تومان است که با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.