امضای قرارداد جمع‌آوری و بازیافت مواد زائد نفتی کشتی‌ها در بندر امام خمینی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: برای نخستین بار در بنادر کشور، قراردادی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در زمینه احداث و بهره‌برداری از تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت ضایعات شناورها به امضا رسید.

سعدالله عبداللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قرارداد سرمایه‌گذاری، در راستای اجرای الزامات کنوانسیون بین‌المللی دریایی مارپل با موضوعیت پیشگیری و مبارزه با آلودگی در دریا و آبراهه‌ها است.

وی افزود: در این قرارداد شرکت بنیان توسعه راستین، متعهد شده در مدت ۱۷ سال و در مساحتی برابر با ۱۰ هزار متر مربع در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، اقدام به احداث و بهره‌برداری از تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت ضایعات شناورها کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: با اجرای این طرح سرمایه‌گذاری بی‌نظیر در بنادر کشور، ۱۰۰ هزار تن بر ظرفیت اسمی این مجتمع بزرگ بندری در زمینه مذکور افزوده شده و علاوه بر آن ۵۰ فرصت اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم نیز ایجاد خواهد شد.

عبداللهی در پایان یادآور شد: تجارت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از مرزهای دریایی، مستلزم رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون مارپل است که با اجرایی شدن این طرح، سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی با مشارکت بخش خصوصی صاحب تخصص و توان فنی، علاوه بر توسعه و رونق بازرگانی در منطقه، بر جایگاه کشورمان در زمینه رعایت استانداردها و الزامات بین‌المللی دریایی افزوده خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.