سازمان محیط زیست باید نسبت به کم‌توجهی به تالاب‌های خوزستان جوابگو باشد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس با اشاره به بی‌توجهی سازمان محیط زیست خوزستان گفت: ای کاش سازمان نظارت بر محیط زیستی در استان خوزستان نباشد به دلیل اینکه فجایع زیست محیطی در همه شهرهای استان زندگی ۵ میلیون نفر را به مخاطره انداخته است.

قاسم ساعدی با اشاره به اینکه تالاب هورالعظیم به دلیل خشک شدن ما را با کانون ریزگردها و فاجعه زیست محیطی روبه‌رو کرد اظهار داشت: تالاب به عنوان یک کانون تعادلی، مدیریت آب‌های زیرزمینی را در منطقه ایجاد می‌کند اما متاسفانه با تغییر و دست‌کاری طبیعت، مردم منطقه مورد خشم آن دست‌کاری‌های زیست محیطی تالاب قرار گرفتند.

وی افزود: هورالعظیم که یکی از تالاب‌های بزرگ کشور است امروز به یک قطعه کوچک مبدل شده و متاسفانه سازمان محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان حساسیت لازم را نسبت به خشک شدن این تالاب نشان ندادند، از بی‌توجهی مسئولان امر مشخص است که دلسوز منطقه و کشور نیستند همچنین برنامه‌ای برای برطرف کردن مشکلات ندارند بنابراین به نمایندگی از مردم هویزه و دشت‌آزادگان این بی‌اعتنایی به منطقه و تالاب بین‌المللی هورالعظیم  را نقد می‌کنم.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست خوزستان به عنوان حامی محیط زیست باید نسبت به بی‌برنامه بودن و کم‌توجهی به تالاب‌ها جوابگو باشد همچنین در آینده نزدیک بی‌اعتنایی وی نسبت به تالاب‌ها به مراجع قضایی مکاتبه می‌شود.

وی عنوان کرد: مدیرکل محیط زیست اگر مدارک و استنادات اقدامات حقوقی دارد از طریق صدا و سیما در اختیار مردم بگذارد به دلیل بی اعتنایی و عدم نظارت مدیرکل سازمان نظارت بر محیط زیست بر عملکرد نفت و چاه‌های نفتی، وزارت نفت در حال رهاسازی پسماندهای شرکت در تالاب‌ها است.

ساعدی تصریح کرد: ای کاش سازمان نظارت بر محیط زیستی در استان خوزستان نباشد به دلیل اینکه فجایع زیست محیطی در همه شهرهای استان از جمله آلودگی رودخانه‌ها، تالاب‌ها، وجود صنایع پتروشیمی، نفت و نیشکر وغیره زندگی ۵ میلیون نفر را روز به روز به مخاطره می‌اندازند ولی “سازمان محیط زیست خوزستان جا خوش کرده و با نهایت بی‌خیالی نشسته است”.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشار به بی‌توجهی سازمان محیط زیست خوزستان، گفت: ای کاش سازمان نظارت بر محیط زیستی در استان خوزستان نباشد به دلیل اینکه فجایع زیست محیطی در همه شهرهای استان  زندگی ۵ میلیون نفر را به مخاطره انداخته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.