نماینده آبادان: مسئولان اروندکنار باید موظف به سکونت در این شهر شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار خوزستان مسئولان اروندکنار که هم اکنون اغلب آنها خارج از این شهر زندگی می کنند را موظف به سکونت در این شهر کند.محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین و بارزترین موانع عدم پیشرفت شهر اروندکنار، عدم حضور و سکونت بخشدار به عنوان نماینده سیاسی دولت و سایر مسئولان شهری در این شهر است.

وی در همین خصوص افزود: ما بارها موضوع عدم سکونت مسئولان شهر اروندکنار را مطرح کرده ایم. هر فردی که می خواهد برای شهر اروندکنار ماموریت بگیرد باید به همراه خانواده خود در این شهر حضور یابد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که خانواده مسئولان در اروندکنار سکونت ندارند مشکلات اروندکنار چندین برابر است. وقتی خانواده مسئولان اروندکنار در این شهر حضور داشته باشند، آنها مشکلات مردم و کمبودها را بهتر درک می کنند و برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام می دهند.

انصاری تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان در شهر اروندکنار زندگی نمی کنند شرایطی بهتر از شرایط فعلی را انتظار نداریم.

وی تاکید کرد: به نظرم استاندار خوزستان باید همه مسئولان اروندکنار را موظف به سکونت در  این شهر کند زیرا این موضوع می تواند یکی از مسائل مهم شهر اروندکنار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اروندکنار در۵۰ کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است. این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج های کوچک است. اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع شده و آخرین بندر ایران در کرانه اروندرود است و پیش از آن، بندر خسروآباد قرار دارد.

اروندکنار در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار دارد. در زمان جنگ ایران و عراق، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار قرار داشت. مهمترین محصول کشاورزی اروندکنار خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز است. مردم این شهر علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند و از مهمترین انواع ماهی قابل صید آن می‌توان به صبور، بیاح و چندال اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.