آخرین خبرها از شهرستان شدن «اروند»

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب شدن بخش اروند در مرحله نهایی است و کار کار‌شناسی آن انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جواد سعدون‌زاده اظهارداشت: به صورت جدی پیگیر طرح توریسم درمانی در آبادان هستیم، چرا که تقویت موضوع توریسم درمانی در آبادان می‌تواند علاوه بر کمک به اقتصاد شهرستان، در اقتصاد استان و اقتصاد ملی و همچنین شکوفا شدن استعدادهای بخش بهداشت، درمان و سلامت موثر باشد.

وی با بیان اینکه ارز آوری خوب و در آمد ارزی بیشتر برای منطقه از دیگر آثار مثبت تقویت توریسم درمانی است، گفت: این موضوع قطعا در افزایش جذب قشر متخصص و ثبات آن‌ها در بیمارستان‌های تخصصی ما نیز تاثیرگذ ار خواهد بود.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهرستان شدن اروندکنار، ابراز داشت: شمارش معکوش برای این موضوع آغاز شده است.

وی افزود: تمام مدارک و دستورهای لازم که در سال اخیر توسط دولت یازدهم صادر شده را در یک پوشه کاری گردآوری کردیم و در این زمینه نامه‌ای نیز به معاون اول رئیس جمهور نوشته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این موضوع در کمیته سیاسی دولت مطرح شد و مقرر شد که در اولین جلسه هیئت دولت که تقسیمات دولتی در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد این به تصویب برسد که امیدواریم این مهم هر چه زود‌تر عملی شود.

سعدون‌زاده با بیان اینکه به هر صورت تصویب آن در مرحله نهایی است، افزود: کار کار‌شناسی شهرستان شدن اروند کنار انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها روستای چوئبده در تقسیمات جدید جزو بهمنشیر می‌شود که با این کار در واقع ارتقاء جدیدی به دست آورده و تبدیل به مرکز بخش می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر تغییرات تقسیمات کشوری در منطقه بیان کرد: ده بخاخ تبدیل به دهستان و روستای منیوحی به مرکز بخش تبدیل می‌شود.

سعدون‌زاده تصریح کرد: این تغییرات می‌توانند در رفع محرومیت این مناطق تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

تسنیم/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.