راه‌اندازی ۸۴ پایگاه بینایی‌سنجی در اندیمشک

عصر جنوب: رئیس اداره بهزیستی اندیمشک از راه‌اندازی ۸۴ ایستگاه بینایی‌سنجی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان خبر داد.
بهمن رشنو اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال ۸۴ پایگاه شهری و روستایی برای اجرای این طرح در مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی سطح شهر و بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش راه‌اندازی و مستقر شده است.

وی گفت: تعداد کل کودکان گروه هدف در این طرح در سطح شهرستان ۸ هزار و ۹۸۵ نفر است که از این تعداد ۷ هزار و ۹۱۰ کودک در شهر و تعداد یک‌هزار و ۷۵ نفر در سطح روستاهای این شهرستان است.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک، هدف از اجرای این طرح را شناسایی کودکان مبتلا به انواع اختلالات بینایی به ویژه تنبلی چشم که هیچگونه علامت خاصی ندارد، برشمرد و افزود: تمام مراحل بهبود کودکان مبتلا به هرگونه اختلال چشمی که در طول این طرح شناسایی خواهند شد از جمله نیاز به عینک و عمل جراحی کاملا رایگان خواهد بود.

رشنو تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع تعداد ۸ هزار و ۱۳۸ کودک سه تا شش سال در پایگاه‌های سنجش بینایی که در سطح شهر و روستاها این شهرستان راه‌اندازی شده بود، مورد معاینه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۱۲ نفر به پزشک ارجاع داده شده که پس از معاینه ۷۴ کودک نیاز به عینک تشخیص داده شد که عینک در اختیار آنان قرار گرفته و ۴۶ مورد نیز مبتلا به بیماری تنبلی چشم بودند که مورد درمان قرار گرفتند.

این مسئول در پایان گفت: غفلت از این معاینه ساده می‌تواند خسارت بزرگی برای آینده یک کودک به دنبال داشته باشد زیرا تنبلی چشم در آینده منجر به کم بینایی و حتی نابینایی شخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دوره طلایی پیشگیری از تنبلی چشم، سن زیر شش سال است که هر ساله از یکم تا ۳۰ آبان‌ماه در تمام مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی، پایگاه‌های ثابت و سیار سنجش بینایی بهزیستی، کودکان گروه هدف در این سن مورد معاینه قرار می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.