برگزاری مراسم عید غدیر در بیت الزهرای اندیمشک

عصرجنوب: با فرا رسیدن هیجدهم ذی حجه، ولایت عهدی آقا امیرالمومنین و عید سعید غدیر خم مراسم باشکوهی با حضور پر شور مردم اندیمشک در حسینیه ی بیت الزهرای شهرستان برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و در ابتدای مراسم شاعر اهل بیت حیدری آل کثیر ابیاتی را در وصف مولای متقیان بیان نمودند در ادامه مراسم مداحان اهل بیت اشعاری را با شوری دوچندان و در توصیف و مدح مولای متقیان تلاوت نمودند .

 

در ادامه مراسم فریدون حسنوند ( مشاور وزیر نفت و معاون وزارت نفت دولت تدبیر و امید در امور گاز رسانی به شهرهای زیر بیست هزار نفر کل کشور) ضمن تبریک این ایام خجسته به مردم ولایت مدار اندیمشک , به عنوان سخنران این مراسم نکاتی را در وصف عید سعید غدیر و شرایط مهم شهرستان اندیمشک و کشور بیان نمودند و خواستار توجه متولیان فرهنگی در جنبه های مختلف به امور فرهنگی و مذهبی به نحو شایسته گردید .

 

حسنوند ضمن تبریک ویژه این ایام خجسته به سادات ایران اسلامی این قشر سربلند جامعه را همچون تاج هایی بر سر نامید و گفت : اگر فلسفه ی غدیر امروز به حقانیت خویش دست نیافته ناشی از کوتاهی ماست چرا توصیفات بسیاری در سفارش توجه به این عید مبارکه توسط اهل بیت ( ع) در این باب بیان گردیده است به نحوی که حضرت امام جعفر صادق ( ع ) این روز خجسته را باشکوه و اکرم الایام نامیده اند و حضرت محمد ( ص ) روز غدیر را روز لبیک به فرمان پروردگار و روز برائت از ظالمینی نامید که فرمایش الهی را فراموش کرده اند … گفتاری که در آن پروردگار امر نمود که دین و نعمت را بر شما اتمام نمودم … ظالمینی که بیش از هزار و چهارصد سال بر امت اسلامی ستم را روا داشته اند … بر امتی که اگر وظیفه ی خود را به نحو احسنت انجام میداد چه بسا عاشورایی در شکوه سالار شهیدان به سوگ نمی نشست … و شایسته است بداینم که اگر پیام غدیر به نحو احسنت منتقل می شد امت اسلامی از جایگاه والاتری نسبت به شرایط امروز خود بر خوردار بود … چرا که پیام غدیر اطاعت از ولی در جلوگیری از انحرافات است تا ظالم در منصب عدالت قرار نگیرد …. چرا که امامت , عصری جدید در امر نبوت و ولایت است …. چرا که پیام حضرت محمد ( ص ) در روز غدیر تبلور روز عاشوراست … چرا که اگر پیام ولایت در ایران اسلامی نبود ایران از تفرقه و نا امنی ,عراق و افغانستان دیگری بود ….

 

فریدون حسنوند ادامه داد : امروز همه ما نیز باید با هوشیاری در صحنه حضور داشته باشیم و باید بدانیم توطئه های امروز بیگانگان در لبنان و عراق و سوریه تنها در جهت آسیب زدن به ولایت و انقلاب شکوهمند اسلامی است تا خط مقدم مقاومت را کیلومترها دورتر از خاک های ایران اسلامی در یک پروژه ی شکست خورده , از مدار ایستادگی خارج کند .

وی در ادامه با بیان این که روش و منش ما در انحصار یک فرد یا گروه و باند نیست ,ادامه داد : این اصول ما هیچ گاه پایان یافتنی نیست و روش ما فرمان ولایت و حول محور وحدت است و حتی اگر در مقام مسئولیت نباشیم روش و منش خود را به جد ادامه میدهیم و وحدت را موتور محرک ,استمرار و توسعه ی انقلاب اسلامی میدانیم .
فریدون حسنوند در ادامه بر لزوم حضور در عرصه های مختلف اجتماعی تاکید نمود و گفت : ما نه در زندان هستیم و نه در قبرستان پس به حضور در عرصه های مختلف اجتماعی باور داریم . چرا که نمی شود فرد نسبت به جامعه و شرایطش بی تفاوت باشد و جریان وحدت و سازندگی , همواره با نشاط فعال بوده و هست و خواهد بود و هر کس که بخواهد در برابر این موج ایستادگی کند جایی در این عرصه نخواهد داشت .

 

حسنوند در ادامه ی سخنان خویش با انتقاد از عدم توجه به امور فرهنگی افزود : متاسفانه امروزه عده ای بدون توجه به مسایل فرهنگی و حقانیت عاشورا و بچه های مظلوم مساجد فعالیت خود را در مخالفت و سنگ اندازی در مسیر مقابله با این امور قرار داده اند . غافل از این که این سنگ اندازی تنها آنان را در مسیر سقوط قرار می دهد … چرا که مخالفت با مفهوم عاشورا و تلاش در جهت کمرنگ کردن شور حسینی در کشور و شهرستان و تعقییر مسیر تردد هیئت های مذهبی در روز عاشورا و تخریب جایگاه بهشت زهرای اندیمشک به بهانه ی تعمیرات  با اصول فرهنگی کشور در تضاد است و هیچ کس نمی تواند خیمه ی فروزان عاشورا و بانوی سرافراز اسلام حضرت فاطمه ی زهرا ( ص ) را از منظرمردم یکهزار شهید اندیشمک کم فروغ جلوه دهد و تاکید می کنم شعله های این خیمه همیشه فروزان است و پرچم حضرت ابوالفضل همیشه در شهرستان و ایران بر افراشته خواهد بود و این بیرق تا ظهور حضرت ولی العصر در پیکره ی ایران اسلامی جاودان خواهد ماند .

 

مشاور وزیر نفت در ادامه خاطر نشان کرد : ترس در قاموس ما جایی ندارد و وظیفه ای اسلامی ما سکوت و فریاد در جایگاه مطلوب خویش است . اما شرایط امروز جامعه وحدت را به خود می طلبد و منویات مقام معظم رهبری در خصوص امور فرهنگی را می بایست با شتاب مطلوب تری به عرصه ی ظهور رسد . و ما باید با عمل و فعالیت خودمان به دنبال بستر سازی زمینه ظهور حضرت ولی عصر باشیم چرا که ظهور با یک جا نشستن به ارمغان نمی آید . هرکس در مسیر ولایت و اسلام گام بر ندارد در زباله دان تاریخ هم جایی نخواهد داشت .

 

وی در پایان ضمن مردود دانستن فضای تفرقه در جامعه خاطر نشان نمود : لازم است با وحدت خویش زمینه را از فضای ایجاد تفرقه , برای افردادی که سعی دارند با حرکت در این مسیر منافع ناحق و نا مشروع خود را کسب کنند, را خالی نماییم و و همین جا تاکید می کنیم ما با هم برادر هستیم و هیچ گاه نباید فرصت جدا بودن را به یک دیگر دهیم .

لازم به ذکر است حجت الاسلام سپهوند و علی پور روسای تبلیغات اسلامی شهرستان شوش و اندیمشک از میهمانان ویژه ی این مراسم بودند و این مراسم با تلاوت ابیاتی از حجت الاسلام علی پور در وصف مولای متقیان به اتمام رسید .

پخش شیرینی و شربت و برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه های جشن وسرور امروز در هیئت بیت الزهرای اندیمشک بود .

 

گزارش: رضا میردریکوند (خبرنگار عصر جنوب در اندیمشک)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.