اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه و عمران اندیمشک

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه و عمران اندیمشک به این شهرستان اختصاص داده است.

فریدون حسنوند اظهار داشت: امسال و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، طرح‌های گسترده‌ای برای توسعه اقتصادی و اجتماعی اندیمشک و در بخش‌های مختلف شهری و روستایی این شهرستان طراحی و به اجرا می‌رسد.

وی افزود: به همین جهت و متناسب با نیاز شهرستان در بخش اشتغال، طرح‌های مختلفی در حوزه صنعت و اقتصاد اندیمشک برای اجرا پیش بینی شده تا محرومیت شهرستان در این حوزه، بیش از گذشته کاهش یابد و مسیر تأمین نیازهای شهروندان به خصوص جوانان از خدمات این حوزه بیش از گذشته، تأمین شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به اندیمشک،  عنوان کرد: اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی، ساخت مدرسه و خانه عالم و مسجد در بخش‌های محروم شهرستان، تکمیل کارخانه سیمان اندیمشک، اختصاص اعتبار برای کمک به مدد جویان شهرستان و تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های صنعتی از جمله تصمیم‌های، این سفر است.

وی گفت: در این سفر، بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه و عمران اندیمشک توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اختصاص یافته است که با این اعتبار به زودی مسیر توسعه شهرستان بیش از گذشته هموار و شاهد تأمین رضایت مندی شهروندان از این خدمات فراهم می‌شود.

حسنوند با بیان این که اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی اندیمشک از جمله تصمیم‌های دیگر و مربوط به این سفر است، بیان کرد: اعتبارهای اختصاص یافته به حوزه عمران و صنعت شهرستان اندیمشک یک اعتبار دولتی نبوده بلکه هدیه مقام معظم رهبری به شهروندان سنگربان مقاوم کرخه و دز بوده که این مهم شایسته تقدیر و قدر شناسی ویژه است.

وی  با بیان این که هم چنین در این سفر، تکمیل بهره برداری از کارخانه سیمان اندیمشک  با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد برکت، مورد توجه قرار گرفته است افزود: اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال برای توسعه صنایع و اقتصاد و کشاورزی اندیمشک  از دیگر تصمیم‌های این سفر و برای توسعه اندیمشک است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۶ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در اندیمشک ایجاد می‌شود، اظهار کرد: هم چنین در این سفر ساخت بیش از ۲۰ مدرسه در بخش‌های محروم شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی  با بیان این که ساخت بیش از ۲۰۰ خانه برای مدد جویان اندیمشک نیز در این سفر مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ساخت ۱۰ مسجد، ۵ خانه عالم،  یک درمانگاه کاملاً مجهز در روستای مازو،  یک کلینک شبانه روزی در کوی رسالت و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای پرداخت وام به اقشار کم بضاعت شهرستان از دیگر تصمیم‌های این سفر است.

حسنوند با اشاره به این که روزانه بیش از ۳۰ هزار مسافر وارد اندیمشک می‌شوند و از مسیرهای ارتباطی ریلی و جاده‌ای این شهرستان تردد می‌کنند، گفت: اعتبارهای تعین شده جواب گوی نیاز شهرستان نیست و اعتبارات کنونی صرف احداث و نگهداری جاده‌های برون شهری اندیمشک خرم آباد، اندیمشک دهلران و اندیمشک اهواز می‌شود.

وی با بیان اشاره به طرح‌های نیمه تمام صنعتی و لزوم توجه به حوزه بهداشت و اشتغال اندیمشک، افزود: پتروشیمی، نیروگاه‌های  سیکل ترکیبی، دو شهرک صنعتی، بخش کشاورزی، شهرک گلخانه‌ای، شیلات و چندین پروژه نیمه تمام دیگر در حوزه آموزش پرورش و بهداشت بخشی دیگر از نیازهای  این شهرستان هستند که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت امکان توسعه و بهره برداری در کم‌ترین ممکن را دارند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت و درمان اندیمشک  دارای مشکلات زیادی است و شهروندان این شهرستان برای تأمین کوچک‌ترین نیازهای این حوزه باید دست به دامان شهرهای هم جوار یا مرکز استان شوند که متناسب با این مقوله باید بیش از گذشته به محرومیت شهرستان در بخش بهداشت و درمان توجه کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.