خسارت ۱۰۰ میلیاردی به بخش کشاورزی اندیمشک

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:کاهش بارندگی و خشکسالی ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمدجعفر آفرین افزود: میانگین بارندگی در سال جاری در شهرستان اندیمشک تاکنون تنها ۶۵ میلیمتر بوده که در مقایسه با پارسال کاهش ۱۵۰ درصدی دارد.

وی افزود:خشکسالی موجب نابودی مزارع دیم شهرستان اندیمشک از جمله ۱۲ هزار هکتار گندم ، ۶۵۰ هکتار کلزا و ۵۰۰ هکتار جوی دیم شده است.

آفرین ، سطح زیر کشت مزارع دیم این شهرستان را ۲۳ هزار هکتار گندم ، دو هزار هکتار جو و ۷۰۰ هکتار کلزا عنوان کرد و افزود:از این مزارع سالانه ۲۳ هزار تن گندم، سه هزار تن کلزا و دو هزار و ۵۰۰ تن جو تولید می شد.

وی اظهار داشت:بخش کشاورزی اندیمشک به دلیل خشکسالی متحمل خسارات سنگین شده و در شرایط بحرانی است به طوریکه کشاورزان به دلیل ضرر و زیان وارده قادر به پرداخت بدهی خود به بانک ها نمی باشند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک ، میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان در شرایط مناسب آب و هوایی را سالانه ۶۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت:امسال به دلیل خشکسالی، میزان تولیدات کشاورزی اندیمشک به شدت کاهش خواهد یافت.

۵۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک قابل کشت بوده که سالانه به صورت دیم و آبی زیر کشت انواع محصولات می رود.

بیشترین ظرفیت اشتغال در شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت ، در بخش کشاورزی و دامداری می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.