آب پشت سد کرخه و دز ظرفیتی برای توسعه شهرستان‌های مجاور است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار اندیمشک با بیان اینکه آب پشت سدهای کرخه و دز ظرفیتی برای توسعه شهرستان‌های مجاور سدها است، گفت: از سازمان آب و برق می‌خواهیم تا مجوز سرمایه‌گذاری در آب‌های پشت سد کرخه و دز را به فرمانداری‌ها بدهد.

 

حمیدرضا گودرزی عنوان کرد:​ پشت سد کرخه ظرفیت​های بسیار خوبی جهت سرمایه‌گذاری وجود دارد اما متاسفانه سازمان آب و برق اجازه هیچ گونه فعالیتی را در محدوده سدها نمی‌دهد.

 

وی افزود: با سرمایه‌گذاری پشت سدها می‌توانیم علاوه بر ایجاد مراکز تفریحی، اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه نیز ایجاد کنیم. احداث تجهیزات ورزش‌های آبی، جذب گردشگران زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

فرماندار اندیمشک بیان کرد: ​استاندار بارها بر استفاده از ظرفیت​های استان جهت توسعه گردشگری تاکید کرده است ولی به علت عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، امکان فعالیت‌های توسعه‌ای وجود ندارد.

 

گودرزی تصریح کرد:​ پیگیری​های زیادی جهت ایجاد امکانات تفریحی در پشت سدها انجام دادیم اما سازمان ​آب و و برق حتی اجازه نزدیکی به سد را نمی دهد.

 

فرماندار اندیمشک اظهار کرد:​ میزان بیکاری در شهرستان خیلی زیاد است و با سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های عمرانی پشت سدها، می توان بخش زیادی از بیکاران شهرستان را شاغل کرد.

 

گودرزی خاطرنشان‌کرد: ​بهره‌برداری اقتصادی از پشت سدها ظرفیت بسیار خوبی است که به توسعه و عمران مناطق حاشیه سدها کمک می‌کند. همان‌طور که اصفهان از آب پشت سد زاینده‌رود از طریق ایجاد امکان تفریحی، بهره‌برداری اقتصادی می کند.

– ایسنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.