طرح شکایت محیط زیست در دادسرای اندیمشک

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: اداره محیط زیست این شهرستان با طرح شکایت در ارتباط با آلودگی نفتی رودخانه کرخه در این دادسرا خواهان رسیدگی به این موضع شده است.

صادق جعفری چگنی اظهار کرد: در پی صدمه‌دیدگی خط انتقال لوله نفت و گاز(گازوئیل) در محدوده استان لرستان و نشت آن به رودخانه کرخه در حوزه استحفاظی شهرستان اندیمشک و آلودگی این رودخانه اداره محیط زیست با طرح شکایتی خواستار رسیدگی به این موضوع در این دادسرا شده است.

وی افزود: به همین منظور پرونده‌ای در این دادسرا تشکیل و اقدامات اولیه کارشناسی در ارتباط با تعیین میزان آلودگی و خسارات وارده و همچنین قصور و یا سهل‌انگاری مسئولان شرکت نفت از سوی کارشناسان در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: در این ارتباط اقدامات خوبی در جهت کنترل و مهار آلودگی و جمع آوری آن از سوی مسئولان شرکت نفت و سازمان محیط زیست با مدیریت مناسب فرمانداری شهرستان انجام گرفته است.

وی در پایان گفت: در صورت احراز قصور و کوتاهی مسئولان مرتبط در ارتباط با تضییع حقوق بیت‌المال و یا انجام جرائم زیست محیطی اقدامات قانونی از سوی این دادسرا به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شکستگی خط لوله انتقال گازوئیل در لرستان و شهرستان پلدختر در هفته گذشته و ورود آن به رودخانه کرخه منجر به آلودگی حدود ۵٠ کیلومتر از مسیر این رودخانه در حوزه استان خوزستان شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.