شهر تاراز در بخش چلو اندیکا مصوب شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بخشدار چلو اندیکا گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان و استان و براساس مصوبه وزارت کشور ،مرکز این بخش به شهر تاراز ارتقا یافت.

سعید بلدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز این بخش متشکل از چند روستا می باشد که بعد از نشست های مختلف با شورا و دهیار این روستاها،طرح توجیهی ارتقای این روستاها به شهر بعد از گذراندن مراحل قانونی به وزارت کشور ارسال شد.
وی افزود:هم اکنون از طریق معاونت تقسیمات کشوری وزارت خانه شهر تاراز مصوب شده ودر صدد هستیم موضوع سرانه،ماشین آلات و ساختمان این شهر را پیگیری کنیم تا بزودی با صدور مجوز نهایی، شاهد تاسیس شهرداری تاراز در این بخش باشیم.
بخشدار چلو ادامه داد:با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات ارتقا روستاهای مرکز بخش به شهر می تواند گام موثری در تحقق این اهداف باشد.
بخش چلو با جمعیت ۱۵هزار نفرو ۱۵۷ روستا از بخش های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می شود که ۵۳روستای آن صاحب شورای اسلامی و ۳۲روستا نیز صاحب دهیاری هستند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

مطالب پیشنهادی