ساخت تقاطع غیرهمسطح چهارشیر اهواز آغاز می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از آغاز عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح میدان چهار شیر در ماه آینده خبر داد و گفت: ۶۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.

 

محمدعلی دوایی‌فر افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید بندر(چهار شیر) از مرحله ارزیابی پیمانکاران عبور کرده و ۱۰ پیمانکار در این ارزیابی‌ها نمره قابل قبولی به دست آوردند و پس از ارایه اسناد پروژه به پیمانکاران، نرخ از سوی آنان اعلام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: مناقصه این پروژه به صورت عمومی و در دو مرحله انجام شده و پس از اعلام نرخ از سوی پیمانکاران، کار وارد مرحله اجرا می‌شود.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: از کل اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه، ۴۶ میلیون تومان صرف ساخت پل اصلی و مابقی صرف ساخت ۴ پل دیگر که دارای ۱۰ رمپ خارجی و به شکل گرد هستند، می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی ها پل اصلی از میدان نخل تا جاده ماهشهر ۲۲ بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مدت زمان اجرای کامل پروژه ۲ سال در نظر گرفته شده است.

 

دوایی‌فر  ادامه داد: بلوار پاسداران به سمت دروازه به صورت یک مسیر همسطح است و از میدان نخل به سمت جاده ماهشهر به صورت روگذر خواهد بود که این دو مسیر مستقیم هر کدام دارای یک راست‌گرد و یک چپ‌گرد است.

 

وی گفت: مجموعه پل‌های میدان چهارشیر (شهید بندر) به گونه‌ای طراحی شده که حفظ نمای میدان چهار شیر در آن از اولویت‌های اصلی و ضروری پروژه بوده است. لذا با اجرای این طرح نه تنها نمای این میدان از بین نمی‌رود بلکه گره ترافیکی در این نقطه حل خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.