خواسته خوزستانی ها از منطقه آزاد تنها سوار شدن بر خودروهای لوکس نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسوولان اجرایی در شهرستان اهواز، گفت: با وجود این زحمات، هنوز خواسته‌های مردم برآورده نشده است و تلاش ما باید مضاعف شود.

سیدشریف حسینی در نشست شورای اداری اهواز که امروز ۲۵ آذرماه در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به خیل و جمعیت عظیم مردم از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی در عراق و راهپیمایی‌های گسترده عزاداران حسینی، اظهار‌کرد: به لطف خداوند روز به روز به این جمعیت افزوده می‌شود و امروز شاهدیم که مقام معظم رهبری محبوبترین رهبر منطقه و قاسم سلیمانی مقتدرترین ژنرال منطقه و ایران الگویی برای سایر کشورها است و این مسایل جای شکرگذاری دارد.

وی با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای افزود: حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی ایشان و حمایت مجلس از تیم مذاکره کننده تا زمانی که مصلحت، عزت و استقلال نظام، خطوط قرمز این تیم است، پشت‌سر این تیم خواهد بود و امیدواریم به نتیجه مثبت بیانجامد.

حسینی تصریح کرد: امروز ۱۱ درصد از مردم جهان فاقد آب شرب هستند و دسترسی به آب شرب ندارند؛ سالانه حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به دلیل مشکلات آب در جهان از بین می‌روند.

وی عنوان‌کرد: ۲۶۰ میلیون مترمکعب آلودگی در کارون وارد می‌شود که ۱۰۰ میلیون مترمکعب آن در حوci اهواز است. ۴۸ درصد این آلودگی زه‌آب کشاورزی و ۲۰ درصد فاضلاب صنعتی و شهری است. این وضعیت آب شربی است که ما در اهواز و پایین‌دست از آن استفاده می‌کنیم و شرایط، شرایط مناسبی نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی حسینی بیان‌کرد: استان خوزستان موقعیت خاصی دارد که باید از این موقعیت استفاده کنیم. بازاری در کشورهای همسایه ما وجود دارد که باید از فرصت این بازار بکر به خوبی بهره‌مند شویم.

وی در ادامه به مجوز تردد خودروهای اروند اشاره و خاطرنشان‌کرد: خواسته مردم ما از منطقه آزاد اروند، فقط سوارشدن بر ماشین‌های خارجی لوکس نیست، بلکه خواسته آن‌ها ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی از طریق منطقه آزاد اروند است. این‌که ماشین‌های اروندی را وارد استان کرده‌ایم، کار خوبی است اما نباید شاهد ایجاد فاصله طبقاتی بین مردم شهرستان اهواز باشیم و این فاصله باید کاهش یابد.

حسینی با اشاره به ارتباط با کشورهای مختلف، بر لزوم ایجاد توریسم سلامت تأکیدکرد و گفت: باید مسوولان حوزه بهداشت استان در این زمینه فعالیت کنند و گردشگران سلامت را به اینجا بیاوریم.

وی ادامه‌داد: ما امروز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده روی زمین مانده داریم که حدود ۳۰ و ۴۰ سال وقت لازم است تا پروژه‌های کلنگ‌زنی شده تکمیل شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت نفت، خطاب به مدیران اجرایی شهرستان اهواز گفت: با توجه به این موضوع شما باید در سال ۹۴ خود را برای شرایط خاص آماده کنید. باید از توانمندی و ظرفیت خود در کنار نداشتن پول بهره‌مند شوید. هر چند استان بالاترین رتبه اعتباری کشور را دارد اما با توجه به کارهای روی زمین مانده و عقب‌مانده گذشته، مطمئنا این پول‌ها نمی‌تواند رشد مطلوبی را به‌دنبال داشته باشد.

حسینی با اشاره به اظهارات موسوی، دیگر نماینده اهواز در زمینه قول رییس‌جمهور برای اجرا و حل مشکل فاضلاب اهواز ظرف ۳ سال، عنوان‌کرد: به شما می‌گویم تا ۲۰ سال آینده هم این مشکل حل نمی‌شود؛ اگرچه معتقدیم باید امید ایجاد کرد اما با شعار نمی‌شود مملکت‌داری کرد و باید برنامه‌ریزی دقیقی جهت کارهای خود داشته باشیم.

در ادامه این نشست سیدبهادر موسوی، دبیر شورای آموزش و پرورش اهواز اظهارکرد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش پویایی داشته باشیم، چاره‌ای جز این نیست که دغدغه مردم و مسئولان استان، آموزش و پرورش باشد و باید دغدغه و حساسیت همه بحث آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان این‌که بدهی آب و برق از چالش‌های بخش آموزش و پرورش استان است، افزود: مدیران مدارس ما همواره نگران این موضوع هستند که مامور برق بیاید و برق آن‌ها را قطع کند.

موسوی تصریح‌کرد: مشکل دیگر کمبود فضا و تجهیزات است. در برخی نواحی اهواز، مدرسه کانکسی وجود دارد که این مدارس زیبنده دانش‌آموزان در نظام جمهوری اسلامی نیست و انتظار داریم انقلابی در زمینه بازسازی فضاهای آموزش و پرورش اهواز صورت بگیرد زیرا تاکنون با حداقل امکاناتی که داریم بخش آموزش و پرورش را به پیش برده‌ایم.

وی در ادامه به هیات امنایی شدن مدارس اشاره و خاطرنشان‌کرد: این به معنای اداره مدرسه با یک خرد جمعی است که این مساله رضایت‌مندی اولیا و مدیران ما، پیشرفت تحصیلی و خروج از حالت ایستایی را به‌دنبال داشته است

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.