غرضی در اهواز: سیاست خارجی هر کشور، انعکاس استعداد داخلی ملت است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید محمد غرضی یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست خارجی هر کشور، انعکاس استعداد داخلی یک ملت است.

وی سه شنبه در سالن آمفی تارتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: از آنجایی که ما استعدادهای زیادی داریم در نتیجه آمریکا نمی تواند به ما زور بگوید.

غرضی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی با استقلال معنادار فردی تعریف می شود ادامه داد: ملت ایران، ملتی است که همیشه در تحرک و پویایی است و هیچ گاه از پای نمی نشیند.

این کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تفکرات هگل به عنوان فیلسوف آلمانی و کسی که فلسفه را خوب نوشت گفت: این فیلسوف در تاریخ فلسفه اولین ملتی را که دولت تشکیل داده ملت ایران خوانده است.

وی اضافه کرد: یعنی در تاریخ بشریت از ۱۰ هزار سال پیش، اولین کشوری که ملتش دولت تشکیل داده ملت ایران است و ما تبلور این موضوع را در ایران می بینیم.

غرضی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا امکانات خوزستان کم است اظهار کرد: خوزستان واحد غیر قابل تعریف و یک ایران بزرگ است که دائما باید در آن کار کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات دولت هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: آبادانی و توسعه با نیروی انسانی دارای تخصص قابل قبول است و به تزریق کردن پول نیست و پول و قدرت سیاسی، آبادانی نمی آورد.

وی در پاسخ به این سوال برای ریاست جمهوری دوره بعد چه برنامه دارید گفت: من تا زنده ام دست از بازی سیاسی بر نمی دارم.

غرضی همچنین به سوال دیگر دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز مبنی بر اینکه رسالت اصلی امروز دانشجویان چیست گفت : کشورداری، رسالت اصلی دانشجویان است و باید به کشور، دوست و دشمنتان توجه داشته باشید.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت دانشجویان امروز با دانشجویان اوایل انقلاب چیست اظهار کرد: وضعیت دانشجویان امروز بهتر است و در رفاه هستند.

غرضی همچنین به این سوال که آیا می توان تورم منفی را در کشور ایجاد کرد پاسخ داد: کشور توانایی کنترل تورم را دارد و علت انجام نشدن این موضوع این است که استعدادها برای انجام این کار کفایت نمی کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.