بنزین یورو ۴ به اهواز رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بنزین استاندارد یورو ۴ آماده توزیع در اهواز بوده و این کار در روزهای آینده انجام می شود.

سعید متصدی در حاشیه بازدید خود از تصفیه خانه صنعتی فاضلاب کشت و صنعت دهخدا عنوان کرد: در ارتباط با بحث های کاهش آلودگی هوا از سال گذشته کمیته اجرایی مربوطه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت خود را به طور مجدد شروع کرده و از آنجایی که اهواز یکی از شهرهای آلوده کشور است این شهر هم در زمینه کاهش آلودگی برنامه مشخصی برای آن تدوین شد.

وی با اشاره به برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست در استانداردسازی خودروها، معاینه فنی و اصلاح سوخت نیروگاه ها اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوای اهواز بخشی از برنامه ملی برای مهار آلودگی محیط زیست مربوط به استان خوزستان و شهر اهواز است.

متصدی با اشاره به اینکه منشاء آلودگی شهر اهواز از نظر این سازمان کاملا مشخص است افزود: منشا آلودگی در اهواز به فعالیت صنعت و صنایع نفتی و نیز حجم بسیار حمل و نقل برمی گردد.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان مسوولیت حفظ سلامت مردم و مدیریت سلامت و بیماری ها را در کشور به عهده دارد که در چند هفته گذشته نشست هایی با مسوولان این وزارتخانه انجام دادیم و مقرر شد کمیته های مشترکی بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و بهداشت و درمان تشکیل و به طور دقیق موارد آلاینده هوای اهواز بررسی شود.

متصدی ادامه داد: در طول سال گذشته پایش های ماهواره ای در استان خوزستان انجام شد و به برخی آلاینده ها مانند ناکس و ساکس(گازهای آلاینده) در این استان پی بردیم و به همین دلیل تلاش می شود منابع احتمالی که این گازها از آن منشا می گیرند را کاهش دهیم که شامل کنترل گرد و غبار، حذف آلاینده های هوا و نحوه توزیع و نوع سوخت است.

وی در عین حال تاکید کرد وظیفه وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی است که نوع و علت بیماری و آلودگی را به این سازمان اعلام کند تا سازمان حفاظت محیط زیست نیز در چارچوب سیاست ها و ظایف خود اقدام های موثری انجام دهد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در عین حال با اشاره به سفر خود از روز گذشته(یکشنبه) به خوزستان و نشست با مسوولان نفت تصریح کرد: در این نشست در خصوص میدان های نفتی غرب کارون و مسایل مربوط به حفظ ملاحظات زیست محیطی در میدان های آزادگان شمالی و جنوبی، یاران و دیاران بحث و گفت و گو شد.

وی گفت: فعالیت های خوبی در احیای تالاب هورالعظیم و انتقال آب و ارتباط بین بخش های مختلف تالاب و اخیای آن انجام شده که به کاهش گرد و غبار شهرها و بهبود اکوزیستم های تالابی ما کمک می کند.

متصدی خاطرنشان کرد: فعالیت خوبی از دیروز در این زمینه شروع شد و مقرر گردید تا دو روز آینده دریچه های آب مخزن شماره ۳ در میدان نفتی یاران جریان یابد که با این اقدام دستکم ۱۰هزار هکتار از اراضی تالاب آبگیری مجدد می شود.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در سیاست ها و برنامه های خود بحث های کنترل منابع آلودگی از جمله فاضلاب پسماند و آلودگی هوا را در استان خوزستان به طور ویژه بررسی می کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.