پل سوم اهواز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شهردار اهواز از اجرای آخرین مرحله بتون‌ریزی عرشه پل سوم خبر داد و گفت: پروژه تعریض پل سوم، تا دهه فجر به پایان خواهد رسید.

سیدخلف موسوی با اشاره به بازدید امروز از این پروژه، اظهار کرد: عملیات ساخت ضلع جنوبی پل سوم با اجرای آخرین مرحله بتون‌ریزی به پایان می‌رسد.

وی افزود: پل سوم، عریض‌ترین پل در اهواز به شمار می‌رود؛ در این پروژه عرض پل از ۱۲ متر به ۳۰ متر افزایش یافت و به دنبال این توسعه، می‌توان امید داشت که گره ترافیکی موجود در منطقه حل شود.

 

شهردار اهواز افزود: پل سوم با اجرای پروژه تعریض، تنها پلی خواهد بود که از چهار طرف راست‌گرد و چپ‌‌گرد به ساحل رودخانه کارون راه دارد. یکی از خصوصیات پل سوم این است که با توجه به کارکرد آن در بحث ترافیک شهر اهواز، به نوعی شهرهای غرب و شرق استان خوزستان هم متصل می‌کند. همچنین دسترسی به مناطق پرجمعیت شهر اهواز با اجرای این پروژه آسان‌تر خواهد شد.

 

موسوی با بیان این‌که این پروژه در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد، عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده، این پل در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود. امیدواریم با این پروژه خدمت بزرگی به مردم کلانشهر اهواز کرده باشیم.

وی در خصوص اعتبارات این پروژه عنوان کرد: ۱۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری اهواز برای اجرای این پروژه اختصاص داده شد؛ با این وجود مجاز هستیم که تا ۲۵ درصد نیز اعتبارات پروژه را افزایش دهیم که رقمی بیش از ۱۹ میلیارد تومان خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.