نیروگاه رامین اهواز از مدار خارج شد

عصر جنوب: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از خروج واحد شماره ۳نیروگاه حرارتی رامین از مدار تولید به منظور تعمیرات اساسی خبر داد.

محمود جانقربان با اشاره به شروع عملیات از ابتدای هفته جاری اظهار داشت: این واحد حداکثر ظرفیت توان تولید ۳۰۵مگاوات را دارد که تا پایان امسال تعمیرات اساسی آن زمان خواهد برد.

وی همچنین از انجام عملیات میان دوره ای تعمیرات در واحد شماره ۴ نیروگاه رامین خبر داد و افزود: هم اینک به جز این واحدها، چهار واحد نیروگاه رامین فعال بوده و تا ۱۰روز آینده واحد شماره ۴ نیروگاه مجدد وارد مدار می شود.

جانقربان تصریح کرد: تمام تلاش برق منطقه ای این است که واحدهای نیروگاهی را تا پایان امسال برای تابستان سال آینده آماده کند.

وی با اشاره به توان ۱۲هزار و ۴۰۰ مگاواتی نیروگاهی نصب شده در خوزستان گفت: از این مجموع ۳۴ درصد حرارتی و مابقی برقآبی است که نیروگاه رامین اهواز در حداکثر ظرفیت با شش واحد تولیدی یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت برق تولید دارد و بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور محسوب می شود.

نیروگاه رامین حدود ۴۲ درصد برق خوزستان و شش درصد برق کشور را تولید می کند.

در دور دوم سفر هیات دولت و رییس جمهوری به خوزستان در دولت گذشته احداث دو واحد جدید (۷ و ۸) هر کدام با ظرفیت ۳۳۰مگاوات برای این نیروگاه مصوب شد که در آن زمان برای ساخت و تکمیل آن ها پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صنعت برق کشور اختصاص یافت.

نیروگاه رامین به عنوان قلب صنعت برق در خوزستان در ۲۵کیلومتری جاده اهواز ـ مسجد سلیمان در نزدیکی رودخانه کـارون و شهر ‘ویس’ در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.