اهواز به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود

عصر جنوب: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده صدور مجوز برای تبدیل شدن کلانشهر اهواز در مراحل پایانی است و در صورت تأئید رئیس مناطق آزاد، این شهر به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود.

سید شکر خدا موسوی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای شهر اهواز هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌های مرکزی ایران دارای منطقه ویژه اقتصادی هستند، افزود: با این همه ظرفیت موجود در خوزستان مرکز این استان منطقه ویژه اقتصادی نیست.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تبدیل شدن اهواز به منطقه ویژه اقتصادی توان اشتغالزایی برای یک هزار نفر به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: تقریباً در روزهای گذشته این به تصویب نهایی رسید و در حال مکاتبات و طی روند اداری این موضوع با فرماندار اهواز و آقای ترکان هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان اهواز باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و الان در مرحله طرح توجیهی و دریافت مجوز است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات است، گفت: ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه و صدور مجوز ساخت و پایان کار بصورت رایگان از دیگر مزایای مناطق ویژه اقتصادی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که فرق بین منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری چیست، گفت: یکی از فرق‌های این دو مجموعه این است که در مناطق آزاد تجاری معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی بر اساس مقررات داخل کشور است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.