عدم تصویب لایحه انحلال سازمان عمران ساحل کارون

عصر جنوب: لایحه انحلال سازمان عمران ساحل کارون با رأی‌گیری اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به تصویب نرسید و این سازمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اسکندر زنگنه عصر امروز، در دستور کار نخست جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که با موضوع بودجه پیشنهادی سازمان عمران ساحل کارون و لایحه انحلال این سازمان بود، اسکندر زنگنه اظهار کرد: در ابتدای شروع کار شورای چهارم شهر اهواز و ورود لایحه تفریق بودجه سال ۱۳۹۱، این دستور کار در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز قرار گرفت و قرار شد در ارتباط با برنامه‌های عملیاتی و نظارتی در تنظیم و تفریق بودجه دقت کافی مبذول شود.

وی افزود: جزو وظایف شورای اسلامی شهر است که نظارت عالیه در کلیه امور شهرداری و شرکت‌های وابسته که تصویب بودجه به تایید شورای اسلامی شهر برسد. با ابلاغ این دستور کار، تمامی سازمان‌های زیرنظر شهرداری به استثنای سازمان عمران ساحل کارون که آن را نادیده گرفت و بودجه آن به تایید شورای اسلامی شهر نرسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: علی رغم اینکه مکاتبات بسیاری نیز در این زمینه صورت گرفت اما این سازمان به روند کار خود ادامه داد و به این دلیل تقاضای انحلال سازمان که آخرین راه‌حل این مشکل است، به تایید پنج عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز رسید.

زنگنه گفت: سازمان عمران ساحل کارون از نگاه شوراییان، شورای اسلامی شهر را به رسمیت نشناخته است.

به گزارش فارس، رامی علاسوند در این خصوص اظهار کرد: سازمان عمران ساحل کارون در مدت فعالیت خود با توانمندی بسیاری کار کرد اما دغدغه شورا این است که عضوی از شورای شهر در این سازمان حضور ندارد که موضوعات سازمان را توضیح دهد و در این زمینه شفاف‌سازی کند.

همچنین زیبا صالح‌پور درباره این سازمان گفت: بودجه این سازمان حدود هشت ماه در شورا معطل مانده است و با این شرایط سازمان عمران ساحل کارون چگونه توانسته تا این مدت به فعالیت خود ادامه دهد، در صورتی که بودجه آن به تصویب نرسیده است.

وی افزود: شاید شورای شهر در جایگاهی نباشد که تصمیم بگیرد این سازمان باشد یا نباشد اما پیشنهاد می‌کنیم که عضوی از شورا در این سازمان حضور داشته باشد و چرا که شورا باید در همه سازمان‌های شهرداری حضور داشته باشد.

به گزارش فارس حسین حیدری در این جلسه گفت: تشکیل سازمان عمران ساحل کارون در سال ۱۳۷۲ و در زمانی بوده است که شورای اسلامی شهر وجود نداشته است که به این دلیل عضو شورا نیز در این سازمان وجود ندارد اما در کل تاسیس این سازمان حرکت خوبی بوده است.

وی افزود: سازمان عمران ساحل کارون از سازمان‌های فعال شهرداری است که در زمینه جاده ساحلی به خوبی فعالیت کرده است. این سازمان در جاده ساحلی با اعتبارات استانی از محل مدیریت حوادث غیرمترقبه طرح‌های خوبی اجرا کرد.

حیدری با بیان اینکه نقصی در این سازمان وجود دارد، اما نباید بود و نبود سازمان را به وجود عضو شورا در این سازمان منوط کرد، گفت: باید اصلاحی در این سازمان اعمال شود و از انحلال آن جلوگیری کرد.

به گزارش فارس، مهدی مداری، مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون در این جلسه با اعلام عذرخواهی از شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص نداشتن عضو شورا در سازمان، انتخاب عضوی از شورا در سازمان را به شورا واگذار و اظهار کرد: با تصویب بودجه سال جاری در کمیسیون بودجه و برنامه و حل مساله بودجه سال ۱۳۹۳، بودجه سال آینده در چندین برگ و به ریز تحویل شورا خواهد شد.

در پایان با رای‌گیری از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، انحلال سازمان عمران ساحل کارون لغو شد و این سازمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.