بسکتبال اهواز به درد صنایع ماهشهر مبتلا شد / دست هایی پشت پرده است!

عصر جنوب: مربی تیم بسکتبال فرمانداری اهواز با اشاره به مبهم بودن وضعیت حضور این تیم در لیگ برتر کشور، درخصوص اتفاقات پیش آمده برای این تیم که مانع حضور بسکتبال اهواز در لیگ برتر شده است، به صحبت پرداخت.

رضا سرکوهکی اظهار داشت: از چهار ماه پیش تمرینات تیم اهواز با هیچ نامی آغاز شد. ما در گذشته یک تیم به نام ملی حفاری به عنوان نماینده اهواز در لیگ برتر کشور داشتیم که دو سه سالی است که از این رقابت ها انصراف داده است. به هر حال با توجه به این که خوزستان از ماهشهر و آبادان، نمایندگانی را در لیگ برتر داشت و اهواز به عنوان مرکز استان هیچ نماینده ای نداشت، تصمیم بر این شد که یک نماینده از اهواز در این لیگ حضور داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در مرکز استان ما با این جمعیت و بسکتبالیست های خوب و نخبه و منابع بزرگ مالی، به دلیل بی تدبیری و حمایت نشدن از سوی هیات استان، هیچ گونه فعالیتی نمی شود و حتی یک تیم در حد لیگ کشور هم هیچ وقت در این جا تمرین هم نکرد. یعنی انگیزه برای جوانان شهر ما کشته شده است و وقتی بازیکنی به رده جوانان می رسد، بسکتبال او تمام شده است. یعنی فاتحه ورزش خودش را می خواند و بعد از این رده سنی نمی داند کجا برود، یعنی تیمی وجود ندارد که بخواهد در رده سنی بزرگسالان کار کند. خیلی از بسکتبالیست های جوان را داریم که یا فروشنده مغازه ها یا در کیوسک های مطبوعاتی، روزنامه و آب معدنی می فروشند و این موضوعات در ورزش خیلی مهم است.

مربی تیم بسکتبال فرمانداری اهواز ادامه داد: یکی از دلسوزان بسکتبال استان به نام آقای خادم با مشورتی که با من داشتند استارت این کار را زدند تا پیگیری کنیم که امسال از اهواز هم یک تیم در لیگ برتر کشور شرکت کند و از من خواست تا با یکدیگر برای این کار نزد رییس هیات استان برویم که همین کار را کردیم و از جابر قاطع خواستیم که ما را حمایت کند و به او گفتیم خودمان برای جذب اسپانسر و سایر اقدامات می رویم صحبت و تلاش می کنیم، شما هم به ما کمک کن.

وی تصریح کرد: با توکل بر خدا کارمان را شروع کردیم و در گام اول به سمت استانداری رفتیم و آقای خبیر، معاون سیاسی – اجتماعی استاندار، استقبال گرمی از ما داشت و در ابتدا گفت که کار شما با چقدر راه می افتاد که به او گفتیم با یک میلیارد تومان که او گفت من می نویسم که ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ را شهرداری تقبل کند. ما خوشحال شدیم؛ چرا که برای اولین گام مان خوب بود. رفتیم نامه را به آقای موسوی، شهردار اهواز دادیم و البته در کنار این موضوع خودمان هم فعالیت های بسیاری داشتیم و با شرکت های جی ال ایکس، دیمو، بازار فرش امام رضا، فروشگاه بزرگ اهواز مال، شرکت فولادخوزستان و خیلی دیگر از شرکت های کوچک و بزرگ خصوصی صحبت کردیم. همین طور که پیش می رفتیم می دیدیم که یک جای کار می لنگد و متاسفانه متوجه شدیم ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری به ۱۵ میلیون تومان تبدیل شده است و در زمینه رایزنی با شرکت ها نیز کار در حال خراب شدن بود. ما سه نفر بودیم که به دنبال جذب اسپانسر می رفتیم؛ من، علی خادم و جابر قاطع و باید مشخص می شد که یک نفر در حال خیانت به ورزش خوزستان است. به تبع من و علی خادم به عنوان کادر فنی تیم که نمی آییم به خودمان خیانت کنیم، بلکه رییس هیات بسکتبال ما راضی به این کار نبود، آن هم فقط به دلیل مسایل مالی.

وی ادامه داد: ما پیش مدیرکل ورزش و جوانان استان که فردی با سواد و فهیم است رفتیم و او با جان و دل پذیرفت و گفت خوشحال می شوم که این حرکت انجام شود و هیچ مشکلی نمی بینم. بعد به سراغ فرماندار اهواز رفتیم. آقای ارزانی هم با اولین نگاه و برخورد استقبال گرمی از ما داشت. او گفت طی تماسی که با کیانی زاده داشته به او گفته است که من به عنوان فرماندار شهر اهواز تمام هزینه های این تیم را تقبل می کنم و تماسی هم با قاطع داشت که او گفت این ها به درد نمی خورند و کیسه بوکس می شوند و ما نمی توانیم و پول و امکانات هم نداریم و جوانان ما هم در حد لیگ برتر نیستند که فرماندار هم به او گفت آقای قاطع من دوست دارم که جوانان شهرم ببازند تا راه پیروزی را به دست آورند و هیچ اشکالی ندارد. آن ها به مسابقات بروند بهتر از این است که به قلیان، سیگار و مشروبات الکی روی آورند. آن ها سرگرم ورزش کردن باشند برای من یک دنیا ارزش دارد و این جمله فوق العاده طلایی از فرماندار اهواز بود.

سرکوهکی اظهار کرد: همان روز فرماندار از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست که نامه ای به آقای مشحون، رییس فدراسیون ارسال شود و آمادگی تیم فرمانداری اهواز را به فدراسیون اعلام کنند. آقای قاطع هم گفت من با مشحون صحبت کرده ام و مشکلی نیست و گفته است ۶۵ میلیون تومان که ورودی مسابقات است را واریز کنید تا من تیم را در جدول قرار دهم.

وی خاطرنشان کرد: من نزد کیانی زاده رفتم، نامه ای تهیه شد و آقای کیانی زاده با امضای خودش نامه ای به مشحون نوشت که فرماندار اهواز اعلام آمادگی کرده است و تیم با نام فرمانداری اهواز در لیگ برتر شرکت می کند و تمام هزینه های آن را فرماندار تقبل کرده است. پس تا این جای کار فرماندار، مدیرکل ورزش و جوانان و رییس فدراسیون هم موافق حضور ما در لیگ برتر بوده اند.

مربی تیم بسکتبال فرمانداری اهواز افزود: ما تمرینات مان را محکم ادامه دادیم و هر روز تمرین داشتیم و پس از چند روز به سراغ فرماندار رفتیم تا بدانیم اگر موضوع ورودی مسابقات حل شده است آن را به حساب فدراسیون واریز کنند ولی فرمانداری که در این ملاقات دیدیم با آن فرمانداری که روز اول دیده بودیم، زمین تا آسمان فرق داشت. من آقای ارزانی را می شناسم فردی بسیار شریف و بزرگ است و آدمی است که همیشه مردانه حرف می زند و فقط با زبان بی زبانی به من و آقای خادم گفت که بعضی ها نمی خواهند تیم شما به لیگ برتر برود و من را زیر فشار قرار داده اند و می گویند این تیم نرود.

وی اضافه کرد: به نظر من کسانی که نمی گذارند این تیم به لیگ برود در حال کمک به دشمنان هستند، چرا که جوانان رعنای شهر ما که همگی سالم و پاک هستند و ۵۰ درصد بازیکنان مان که متاهل هستند، برای شان اشتغال زایی شده بود و قرار بود از طریق این تیم زندگی شان بگذرد و چرا نباید به آن ها کمک شود؟ این ها همان جوان هایی هستند که زمانی پدران شان به امام(ره) لبیک گفتند و اکنون هم به حرف رهبر لبیک می گویند، پس چرا نباید به آن ها توجه شود؟ مگر جوانان ما چه چیزی از جوانان استان های دیگر کم دارند؟ گرگان به اندازه محله کیانپارس اهواز هم نیست ولی دو تیم در لیگ برتر دارد اما کلان شهر اهواز با این همه منابع، یک سهمیه هم در لیگ برتر کشور ندارد.

سرکوهکی خاطرنشان کرد: به هر حال بعد هم به سراغ کیانی زاده رفتیم و دیدیم او هم از این رو به آن رو شده است و او هم به ما گفت که بعضی ها نمی خواهند این تیم به لیگ برتر برود که گفتیم چرا؟ و بعد متوجه شدیم رییس هیات استان همه جا، جار زده است که این تیم کیسه بوکس می شود و به درد نمی خورد. این در حالی است که قاطع وقتی به خود ما می رسد می گوید مشکل شما پول است و فرماندار نمی تواند اسپانسر جذب کند و من هم دقیقا این صحبت قاطع را به گوش فرماندار رساندم و فرماندار به من گفت پول آماده است و خود آقایان هستند که نمی گذارند.

وی گفت: حتی یک روز ظهر که هوا گرد و غبار و خاکی هم بود قرار بود من، خادم و قاطع برای صحبت و تقاضای کمک به باشگاه پتروشیمی بندرامام(ره) برویم. به آن جا رفتیم، جلسه هم تمام شد ولی آقای قاطع یک کلمه هم درباره پول صحبت نکرد و وقتی از اتاق بیرون آمدیم به ما گفت که شما بروید من یک دقیقه با آقای یاوری، مدیرعامل باشگاه کار دارم. ما هم خوشحال شدیم، گفتیم خوب است، او می خواهد در گفت و گوی خصوصی از یاوری تقاضای پول کند اما دیدیم خبری از کمک یاوری نشد و با توجه به این که او دوست آقای خادم بود، با وی تماس گرفت که آیا قاطع به شما درباره کمک به ما چیزی گفته است که او گفت خیر، تازه به من هم گفت راضی نیستم این تیم به لیگ برتر برود و کمکی به این ها نکن.

مربی تیم بسکتبال فرمانداری اهواز ادامه داد: سوال من این است کدام رییس هیات ورزش در کشور وجود دارد که راضی نباشد تیم ورزشی مرکز استان و جوانان شهرش پس از چهار ماه تمرین فشرده در این هوا به مسابقات اعزام شوند؟ چه دلیلی باعث می شود انسان ها چشم هایشان را روی مردانگی و انسانیت ببندند؟ از مسوولان استانم و از استاندار ورزش دوست مان سوال دارم که چرا باید به خاطر شخص، ورزش ما متوقف شود؟ آقای قاطع، چرا مانع پیشرفت بسکتبال می شوید؟ اگر با شخص خاصی مشکل دارید به او اعلام کنید.

وی افزود: ای کاش درد من فقط مربوط به تیم ما می شد. هیچ گونه کار پایه ای در استان و شهر ما انجام نمی شود. هیچ کلاس توجیهی و کلینینک آموزشی برگزار نمی شود و هیچ وقت برای مربیان و داوران ما کلاس وجود نداشته است.

سرکوهکی عنوان کرد: هر ساله پنج درصد قرارداد ورزشکاران باید به حساب هیات های ورزشی استان ها واریز شود و اکنون سوال این جاست که پول قراردادهای میلیونی و میلیاردی تیم های پتروشیمی بندرامام(ره)، صنایع پتروشیمی ماهشهر و نفت آبادان که تیم های لیگ برتری خوزستان هستند و تیم های شهرداری دزفول و پتروشیمی بندرامام به ترتیب در لیگ های یک و دو کشور کجا می رود؟ ما هر وقت پیش رییس هیات می رویم می گوید پول نداریم، پس درصد قرارداد بازیکنان میلیاردی کجاست؟ اگر واقعا پنج درصدی وجود دارد و به حساب هیات بسکتبال می رود، چرا صرف جوانان استان ما نمی شود؟ چرا هنوز نوجوانان و جوانان شهر ما بابت تمرینات ورزشی به تیم ها پول می دهند؟

وی خاطرنشان کرد: در هیات بسکتبال استان کمیته های استعدادیابی، آموزش، مربیان و شهرستان ها وجود ندارد و متاسفانه بسکتبال ما شده است جابر قاطع با لابی های سیاسی! او با لابی های سیاسی خودش بر بسکتبال استان حکومت می کند. ۱۴ سال است که بسکتبال ما بیمار است. اکنون بسکتبال به یک غده سرطانی تبدیل شده است و ما بسکتبالی نداریم و این رشته تمام شده است. ۱۴ سال پیش حامد حدادی را به تیم ملی دادیم و بعد از او هیچ بازیکنی از این جا به تیم های ملی نرفت.

مربی تیم بسکتبال فرمانداری اهواز در پایان گفت: تیم ما هنوز تمرینات خودش را دارد. البته فرماندار با توجه به تمام مخالفت هایی که شد، قول همکاری و پیگیری مجدد این موضوع را به ما داده است و ما به حضورمان در لیگ امیدوار هستیم اما متاسفانه کار خراب تر از این حرف ها است. اگر رییس هیات استان کمی به فکر جوانان شهر بیافتد و دلش به رحم بیاید، تیم می تواند در لیگ شرکت کند. یعنی تنها کلید موفقیت این تیم دست رییس هیات استان است. ما تا روز شنبه مهلت داریم که ورودی مسابقات را پرداخت کنیم. من از تلاش و مردانگی فرماندار اهواز و مدیرکل ورزش‌دوست و با سواد استان هم که واقعا کمک کردند و سنگ تمام گذاشتند، تشکر می کنم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • این آقای سرکوهکی بنده خدا خیلی ساده است فرماندار اهواز اگر فرماندار است که کار خود را انجام می دهد مطمئن باش عرضه ۶۵ میلیون ورودیه را هم ندارد معاون استاندار که گفت ۵۰۰ میلیون با اون که شد ۱۵ میلیون بی انصاف همه این خالی بندها را ول کرده چسبیده به جابر بدبخت هرکسی متن شما رو بخونه خندش می گیره طرف عرضه نداره معاون استاندار و مدیرکل و فرماندار و شهردار خالی بند سیاسی کار رو بکوبه افتاده به جون جابر