ایجاد رستوران هوایی در ساحل کارون

عصر جنوب: شهردار اهواز در اولین جلسه عالی سرمایه‌گذاری کلانشهر اهواز بر حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمران شهری تاکید کرد.
سیدخلف موسوی در این جلسه که امروز (یکشنبه) در شهرداری اهواز برگزار شد، با اشاره به برون‌سپاری مجموعه کشتارگاه دام اهواز، اظهار کرد: هدف شهرداری، پس از تکمیل پروژه ساخت کشتارگاه اهواز، برون‌سپاری آن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی توضیح داد: پس از برون‌سپاری کشتارگاه، به جای آن که شهرداری متصدی امور باشد، سرمایه‌گذار مجموعه را تحویل گرفته و برای شهرداری درآمدزایی خواهد کرد.

شهردار اهواز ادامه داد: مدت زمان قرارداد مشارکت سرمایه‌گذاران در کشتارگاه، نباید بیش از ۱۰ سال باشد چرا که پس از ۱۰ سال، دستگاه‌های مورد استفاده در اجرای پروژه‌ها مستهلک می‌شوند.

موسوی اظهار کرد: همچنین در قرارداد مشارکت سرمایه‌گذاری باید بندی قرار گیرد مبنی بر این که اگر سرمایه‌گذار نتواند کار را به درستی انجام دهد یا در جریان اجرای کار اتفاقی رخ دهد، قرارداد به شکل یک طرفه فسخ شود.

وی همچنین به عملیات آسفالت اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی آسفالت معابر کلانشهر اهواز، به روش مشارکتی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار برای همه سرمایه‌گذاران ارائه شد.

شهردار اهواز با اشاره به ارزیابی فنی سرمایه‌گذاران توسط کمیته فنی و کمیسیون مربوطه، افزود: پس از طی مراحل، سه شرکت واجد شرایط انتخاب شدند که یکی از این شرکت‌ها برنده ۷۰۴۲ تن آسفالت برای سطح معابر کلان‌شهر اهواز شده است.

موسوی با بیان این‌که این حرکت، تحولی بزرگ در جهت اجرای نهضت آسفالت است، عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال، سرمایه‌گذاری در زمینه عملیات آسفالت توسط همکاران ما در شهرداری جذب و اجرایی شد.

به گزارش ایسنا؛ همچنین در این جلسه محمد صفری، معاون مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری اهواز، با اشاره به طرح ایجاد رستوران هوایی اظهار کرد: پیشنهادهایی برای ایجاد رستوران هوایی از جانب چند سرمایه‌گذار ارائه شده است که پس از اصلاح و تکمیل اسناد، مزایده این طرح مجددا برای پنج شرکت به فراخوان گذاشته می‌شوند.

صفری با بیان این‌که رستوران مذکور با استفاده از بدنه هواپیما‌های از رده خارج ایجاد خواهد شد، ادامه داد: کسانی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند که دارای موافقت‌نامه از سوی شرکت‌های هوایی باشند.

معاون مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری اهواز گفت: در این طرح، رستوران هوایی با استفاده از بدنه هواپیماهای از رده خارج در یک چشم‌انداز باز در قسمت ساحل شرقی و قبل از پارک شهروند ایجاد خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.