ورود ممنوع! / شورای شهر اهواز، پشت درب های بسته

عصر جنوب: پس از آنکه جلسه پیشین شورا شهری به صورت ناگهانی و بدون اطلاع به صورت غیرعلنی برگزار شد، شورا شهر تصمیم گرفته است تا اطلاع ثانوی جلسات شورای شهر را بدون حضور مستمع برگزار نماید.

به نظر می رسد اعضای شورا که توان پایان دادن به اختلافات نظر را نمی بینند ترجیح دادند صورت مساله را پاک کنند و در مقابل اطلاع رسانی تصمیمات و اتفاقات ایجاد شده سد ایجاد کنند
در پی مسائل پیش آمده در جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر، گویا درب جلسات شورای شهر بر روی مردم و رسانه ها بسته می شود.

پس از آنکه جلسه پیشین شورا شهری به صورت ناگهانی و بدون اطلاع به صورت غیرعلنی برگزار شد، شورا شهر تصمیم گرفته است تا اطلاع ثانوی جلسات شورای شهر را بدون حضور مستمع برگزار نماید.

به نظر می رسد اعضای شورا که توان پایان دادن به اختلافات نظر را نمی بینند ترجیح دادند صورت مساله را پاک کنند و در مقابل اطلاع رسانی تصمیمات و اتفاقات ایجاد شده سد ایجاد کنند.

قربانعلی سعادت نیا، رییس شورای شهر در پاسخ به این سوال که دلیل غیرعلنی برگزار شدن شورای شهر چیست ، و آیا خبرنگاران اجازه حضور در جلسات را دارند، می گوید: جلسات غیرعلنی نیست، علنی غیر مستمع است. در مورد خبرنگاران هم تصویب کردیم که پاسخ آنها را سرکار خانم ابریشمکار، سخنگوی شورا بدهد و فعلا تا فضا را تلطیف کنیم و یک اتفاق و اتحاد بیششتری بوجود بیاید و روال انجام کارها را سرعت ببخشیم به همین شکل است.

کاظم سواری، دبیر شورای شهر اهواز نیز در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: این که جلسات علنی یا غیر علنی باشد در اختیار اعضای شورا است. ما برای اینکه جلسات مفیدتر باشد این تصمیم را گرفتیم. شما اگر دقت کرده باشد آخرین جلسه ای که برگزار شد چطور جسارت شد. کجای قانون آمده است که جلسات شورا باید علنی و با حضور مستمع برگزار شود، قانون اشاره نکرده است و این در اختیار خود اعضای شورا است. هیات رییسه و شورا سخنگو گذاشته اند و سخنگو صحبت هایی را که مربوط با آن جلسه است بازتاب رسانه ای می دهد و اگر قرار است همه چیز پخش مستقیم شود، پس این جایگاه سخنگو چه می شود.

لازم به ذکر است طبق ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی تشکیلات شورا «جلسات شورا علنی و حضور مستمع با نظر رییس شورا مجاز است ولی با تقاضای کتبی شهردار و نیز فرماندار و یا بخشدار و موافقت اکثریت حاضر می تواند جلسه غیرعلنی تشکیل شود.»

خوزنیوز

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.