زیرساخت های شهر اهواز ظرفیت بارندگی های بیشتر از ۲۰میلیمتر را ندارد

عصر جنوب: معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: سیستم های دفع آبهای سطحی و فاضلاب شهر اهواز ظرفیت دفع باران های بیش از ۲۰ میلیمتر را ندارد و این زیرساخت به ترمیم نیاز دارد.

علیرضا عالیپور در حاشیه تمرین دفع آبهای سطحی که یکشنبه صبح در محل جاده ساحلی اهواز برگزار شد گفت: به دلیل مشکلات سیستم فاضلاب و دفع آب های سطحی آبگرفتگی معابر در بسیاری از مناطق شهر اهواز ایجاد می شود.

وی افزود: در زمان بارندگی ها در اهواز ،بیش از یک هزار و ۶۰۰هزارنفر از عوامل فضای سبز وسه هزار نفر از عوامل خدمات شهری شهرداری مسوولیت دفع آب ها را برعهده دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز هدف از برگزاری این تمرین را آمادگی نیروهای شهرداری برای آغاز بارندگی ها در فصل پاییز تصریح کرد: در این تمرین تمامی تجهیزات و سرعت عمل نیروها در زمان آب گرفتگی معابر بررسی می شود.

عالیپور ادامه داد: در این تمرین تجهیزات نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد تا کمبودها برای زمان های بحرانی و شروع بارندگی ها شناسایی شود.

وی گفت: در سال های گذشته شهرداری اهواز به تنهایی تمرین دفع آب های سطحی را برگزار می کرد اما امسال شرکت های آبفا اهواز و توسعه نیروی برق نیز در این تمرین شرکت می کنند.

در پایان معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: هرساله با اولین بارندگی ها در شهر اهواز مشکلاتی در پمپاژ آب توسط دستگاه های پمپ شرکت آبفا ایجاد می شود و یا مشکلات قطعی برق وجود دارد که دراین تمرین تلاش خواهیم کرد برای جلوگیری از بروز این اتفاقات آمادگی لازم ایجاد شود.

تمامی مناطقه هفت گانه شهرداری اهواز در این تمرین آمادگی حضور دارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.