کارون آلوده ترین رودخانه دنیا / در خصوص عدم تعطیلی پنجشنبه ها به وزیر کشور تذکر دادم

عصر جنوب: سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از ایراد های جدی که به سیاست های وزارت نیرو وارد است بحث انتقال آب کارون است.

موسوی اظهار کرد: در رابطه با کارون با معضل  آلودگی روخانه کارون مواجه هستیم و متاسفانه مسئولین و مدیران استانی به آن بی توجه هستند از ابتدای ورود کارون به شهر اهواز تا انتهای خروجی آن چندین شاخه ی فاضلاب اعم از فاضلابهای انسانی و بیمارستانی در آن می ریزند و باعث آلودگی شدید آن کارون می شوند بخاطر همین در مجلس تذکر جدی به وزیر نیرو دادیم تا هم از جهت لایروبی و پاکسازی و هم از جهت زیبا سازی آن توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم اهواز  تاکید کرد: همین مقدار آب موجود در رودخانه کارون را باید ساماندهی کنند  تا حداقل بوی تعفن کارون مردم را آزار ندهد مخصوصا در شرایط آب و هوای خوزستان که اکثرا شرجی است این بو مضاعف میشود  حتی طبق نظر کارشناسان بهداشت رودخانه کارون جزو یکی از آلوده ترین رودخانه های دنیاست.

شکر خدا موسوی گفت: من همینجا هشدار میدهم که بطور جدی رودخانه کارون در معرض بحرانهای زیست محیطی است و همه ما اعم از مسئولین و مردم باید تلاش کنیم تا روخانه کارون را احیا کنیم باید وضعیت کارون به نحوی شود تا مسابقات کشوری و بین المللی قایقرانی و غیره را بتوانیم در اینجا برگزار کنیم.

در ادامه نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص عدم تعطیلی ادارات دولتی خوزستان در پنجشنبه ها، تذکری در مجلس دادم که علاوه بر وزیر کشور متوجه استاندار هم می باشد چون استاندار خوزستان نباید این استان را با استانهای دیگر مقایسه کند زیرا شرایط آب و هوایی، گرمای استان، ریزگردها، عدم وجود سیستم خنک کننده در ناوگان حمل و نقل عمومی همه و همه دلیل بر این است که مقایسه خوزستان  با استانهای دیگر قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: استان ما در بحث حمل و نقل عمومی ۶۰۰ اتوبوس از استانهای اصفهان و شیراز کمتر دارد. پس بنابر این اول باید زیر ساختهای حمل ونقلی  و شرایط آب و هوایی را بسنجیم بعد در مورد تعطیل شدن  یا تعطیل نشدن پنجشنبه ها اقدام کنیم.

سید شکر خدا موسوی در خصوص مشخص شدن وضعیت شرکت کنندگان در آزمون استخدامی استانداری گفت: خوشبختانه با پیگیریهایی که صورت گرفته بنا بر این است که ان شاالله تا قبل از سال جدید برای تمام کسانی که در آزمون استخدامی استانداری قبول شده بودند ردیف بوجه تعریف بشود و مشکل استخدام آنها هم حل خواهد شد.

رهیاب

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.