عموری در نشست با روسای اتاق های بازرگانی عراق: اتاق های عراق نقشی موثر و حمایتی داشته باشند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اتاق اهواز در نشستی با عنوان تجارت با کشور عراق که با حضور رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق و روسای برخی از اتاق‌های استانی عراق، رئیس اتاق مشترک عراق و ایران و رایزن بازرگانی این کشوربرگزار شد، پس از خوشامدگویی و صلوات برای شادی روح شهدای حادثه تروریستی در اهواز، اظهار کرد: نقش اتاق های بازرگانی کشور عراق باید نقشی موثر و حمایتی باشد همانگونه که اتاق های بازرگانی در ایران مشکلات بخش خصوصی را پیگیری می کنند و از فعالین بخش خصوصی دفاع می کنند.

شهلا عموری گفت: انتظار داریم اتاق های بازرگانی هراستان در کشور عراق با توجه به پتانسیل و ظرفیت استان خود فرصت های سرمایه گذاری کشور عراق را در اختیار فعالین بخش خصوصی کشور ما قرار دهند و پیگیری مطالبات تجاری دو کشور توسط اتاق های  بازرگانی استان های مجاورصورت پذیرد.

عموری تصریح کرد: نظارت بر عملکرد و ساماندهی وضعیت مرزها به ویژه در بحث واسطه ها، ترخیص کاران، تعرفه های گمرکی نامعقول در مرزها و کرایه های حمل و نقل، توسط اتاق های بازرگانی استان های مرزی کشور عراق صورت گیرد.

رئیس اتاق اهواز همچنین اعلام آمادگی کرد که چنانچه هریک از فعالین بخش خصوصی دو کشور در مناطق جنوب و در مرزهای شلمچه و چذابه وحتی منطقه آزاد اروند با مشکلاتی مواجه شوند، اتاق اهواز با توجه به داشتن نمایندگی اتاق مشترک ایران و عراق، آمادگی پیگیری و حل مشکلات پیش روی فعالین اقتصادی را دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز در پنل بعد از ظهر روز گذشته تجار دو طرف به معرفی زمینه های فعالیت خود پرداختند و مشکلات طرفین مطرح و بررسی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.