رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی: تکمیل فاز نخست متروی اهواز بررسی می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: آماده شدن قطعه باقی مانده از خط یک قطار شهری اهواز یکی از اهداف سفر به استان خوزستان است.

محمدباقر نوبخت عصر روز پنج شنبه در بازدید از متروی اهواز اظهار کرد: دولت درتبصره ۵ قانون بودجه تعهداتی نسبت به کمک به متروی و قطار شهری دارد که در این راستا ۵۰ درصد اوراق مشارکت منتشر شده را توافق تضمین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این تضمین برای متروی اهواز درنظر گرفته شده است، افزود: از ۲۳ کیلومتر خط یک متروی اهواز ۱۱ کیلومتر اجرایی شده است که برای اجرای کامل طرح به اعتبارات ارزی و ریالی نیاز داریم.
نوبخت بیان کرد: مقرر شد روز شنبه در جلسه ای که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار خواهد شد، مشکلات نوع تضمین در بانک مرکزی رفع شود.
نوبخت گفت: آماده شدن قطعه باقی مانده از خط یک قطار شهری اهواز یکی از اهداف سفر به استان خوزستان است که در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان در خصوص چگونگی ایفای تعهدات دولت در سال جاری تصمیم گیری خواهد شد.
شهردار اهواز نیز در جریان این بازدید گفت: در صورت تأمین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز فاز نخست طرح، پس از ۱۸ ماه این خط مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.