حضور ۲۰ کشور خارجی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام کارون در اهواز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون با حضور ۲۰ کشور صاحب نام دنیا در اهواز برگزار می شود.

عبدالامیر خطیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو  ایرنا اظهار کرد: پنجمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج کارون با حضور ۲۰ کشور مطرح دنیا از روز ۲۸ بهمن جاری به مدت هشت روز در اهواز برگزار می شود.
وی افزود: در این رقابت ها ۴۰۰ شطرنج باز (استاد بین المللی و استاد بزرگ) ازکشورهای مطرحی همچون هند، تاجیکستان، روسیه، غنا، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، تونس، گرجستان، ترکیه، فرانسه، پاکستان، استرالیا، ایرلند، ازبکستان و ایران با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۰ استاد بین‌المللی، استاد بزرگ و استاد فیده از کشورمان برای نخستین بار در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند که در نوع خود جالب توجه است.
خطیب زاده به برگزاری این رقابت‌ها در سه جدول بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور شطرنج بازان مطرح دنیا در این رقابت ها، انتظار می رود این مسابقات در سطح کیفی بسیار خوب برگزار شود که این موضوع به سود شطرنج خوزستان خواهد بود.
وی افزود: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار کردن این مسابقات را لحاظ کردیم و امیدواریم با حمایت دستگاه ها و ارگان های خوزستان بتوانیم میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.